Kraamzorg buitenland

  • Mieke

    Een 2 tal jaar geleden heb ik gereageerd op een oproep van een Nederlands gezin dat in Engeland woonde. Ze zochten een gediplomeerde kraamverzorgende die voor de periode van 8 dagen de verzorging op zich wilde nemen. Via een organisatie in Nederland is dit ook te realiseren maar erg prijzig.Dus zochten zij naar alternatieven. Ik ben daar 8 dagen geweest en het was een geweldige ervaring. Keihard gewerkt en liet het gezin goed en gelukkig achter. Nu na 2 jaar begint het toch weer te kriebelen en zou het graag nog eens meemaken. Maar?waar begin ik? Waar zoek ik? Zijn er hier misschien mensen die weten welke wegen ik moet bewandelen. Het werd toen min of meer in mijn schoot geworpen maar ik vrees dat het geen tweede keer gaat gebeuren. Ben heel benieuwd naar reacties.

    Groeten, Mieke

  • gertie

    Misschien heb je hier iets aan ?????

    http://www.cradle.nl/

  • pearle

    Hoe werkt dat dan, daar kom ik op de site niet helemaal uit.

    Het lijkt mij ook te gek om eens een keer in een ander land te kramen. Maar ik werk natuurlijk al bij een kraamburo. Gaat een kraamburo als Cradle dan een tijdelijk contract aan met een ander kraamburo?? En kan ik me daar bv aanmelden.

    Oooow ik heb er al zin in!!

  • Mieke

    In mijn eerste posting gaf ik al aan dat er een bureau is die kraamverzorgende uitzendt naar het buitenland maar dat die erg prijzig is. Daar bedoelde ik dus Cradle mee. En daar komt nog eens bij dat zij geen mensen meer aannemen.

  • Nynke

    Beste Mieke,

    Heb je nog steeds interesse om in het buitenland (in dit geval: Engeland) te komen kramen?

    Ik verwacht zelf in oktober een kindje.

    Groeten Nynke

  • Anne

    Ook ik ben benieuwd of je hier nog interesse in hebt, ik ben eind september uitgerekend en woon in Noord-Italie (Zuid-Tirol, 1 uur bij de Oostenrijkse grens vandaan, hier wordt ook Duits gesproken).

  • marlijn

    Of Aruba in februari? marlijnbernie@hotmail.com

  • katja

    Goedenavond Marlijn,

    Ik zal me even voorstellen.mijn naam is Katja Rijbroek,net 41 jaar,getrouwd en heb een zoon van 15.Sinds ruim een jaar ben ik een zelfstandige kraamverzorgster en daarvoor heb ik een jaar in loondienst gewerkt bij een kraamburo.Mijn bedoeling is om te gaan kramen in het buitenland,en dan het liefst in Spanje,maar wil voor die tijs alvast heel veel ervaring opdoen.Vooral hoe het is om te kramen in het buitenland.Vandaar dat ik op u oproep reageer en me beschikbaar stel.Referenties van vorige werkgevers zijn beschikbaar,

    Hopende op een reaktie verblijf ik,

    mvgr katja Rijbroek

  • Toon Frijters

    hallo Mieke

    je bericht is al wat ouder dus ik weet niet of het nog van toepassing is want ik heb net onderstaande op deze site geplaatst

    wij zijn op zoek naar een persoon die voor ongeveer 3 maanden, of zolang mogelijk, kraamzorg wil verlenen bij een zuster van mijn vrouw in Dubai.

    Zij is in verwachting van een tweeling en deze worden begin Februari 2012 gehaald met een kiezersnede.

    Verder is zij emotioneel en bang omdat zij in 2 jaar en 2 maanden 2 baby’s / kindjes heeft verloren.

    Zij is vorig jaar aanwezig geweest bij de geboorte van onze dochter en heeft gezien hoe goed de kraamzorg hier in Nederland verleent wordt vandaar zij deze vraag bij ons weggelegd heeft om iemand te zoeken.

    De reden dat we deze vraag zo laat indienen is dat een dochter van een vriend van ons zou gaan en alles al geregeld was, zou vertrekken op 21-01-2012, maar helaas had haar werkgever nog geen 100% zekerheid gegeven, ondanks dat hij anders aangegeven had, om 3 maanden vrij te krijgen. U begrijpt dat hij nu de mogelijkheid voor haar dan ook in getrokken heeft en wij via deze weg iemand willen zoeken.

    Ook de persoon dient de Engelse taal te beheersen.

    Verder wordt ticket enz. geregeld en moet het uiteraard betaalbaar blijven.

    Als iemand geïnteresseerd is moet zij het zien als een leuk uitstapje met nog betaald en verzorgd worden ook. Wel komt daar natuurlijk de zorg van 2 baby’s bij. Huishoudelijk werk enz. is niet van toepassing. Verder hebben deze mensen een redelijk grootte woning met zwembad enz.

    Bent u geïnteresseerd neem dan contact op via 06-14490352 of info@frijters.nl want het verhaal is nog een beetje langer, dat vertel ik u dan ook persoonlijk.

    Hoe eerder hoe liever

    Alvast bedankt

    Toon Frijters

  • Toon Frijters

    hallo Katja

    ik heb net onderstaande op deze site geplaatst, misschien wat voor u !!!

    wij zijn op zoek naar een persoon die voor ongeveer 3 maanden, of zolang mogelijk, kraamzorg wil verlenen bij een zuster van mijn vrouw in Dubai.

    Zij is in verwachting van een tweeling en deze worden begin Februari 2012 gehaald met een kiezersnede.

    Verder is zij emotioneel en bang omdat zij in 2 jaar en 2 maanden 2 baby’s / kindjes heeft verloren.

    Zij is vorig jaar aanwezig geweest bij de geboorte van onze dochter en heeft gezien hoe goed de kraamzorg hier in Nederland verleent wordt vandaar zij deze vraag bij ons weggelegd heeft om iemand te zoeken.

    De reden dat we deze vraag zo laat indienen is dat een dochter van een vriend van ons zou gaan en alles al geregeld was, zou vertrekken op 21-01-2012, maar helaas had haar werkgever nog geen 100% zekerheid gegeven, ondanks dat hij anders aangegeven had, om 3 maanden vrij te krijgen. U begrijpt dat hij nu de mogelijkheid voor haar dan ook in getrokken heeft en wij via deze weg iemand willen zoeken.

    Ook de persoon dient de Engelse taal te beheersen.

    Verder wordt ticket enz. geregeld en moet het uiteraard betaalbaar blijven.

    Als iemand geïnteresseerd is moet zij het zien als een leuk uitstapje met nog betaald en verzorgd worden ook. Wel komt daar natuurlijk de zorg van 2 baby’s bij. Huishoudelijk werk enz. is niet van toepassing. Verder hebben deze mensen een redelijk grootte woning met zwembad enz.

    Bent u geïnteresseerd neem dan contact op via 06-14490352 of info@frijters.nl want het verhaal is nog een beetje langer, dat vertel ik u dan ook persoonlijk.

    Hoe eerder hoe liever

    Alvast bedankt

    Toon Frijters