Informatie over opleiding kraamzorg

• Hansje

ik ben 18 en woon in amersfoort. Maar alvast bedankt voor de informatie

groetjes hansje.

• loes

Ik denk als je 18 bent dat je niet in aanmerking komt voor de verkorte opleiding. Volgens mij is die juist bedoeld voor herintreedsters of vrouwen die al (levens)ervaring hebben in een andere baan

• Iris

Maar ze kan het toch proberen!!

Niet meteen zo zwartkijkerig.

Sommige kraamcentra hebben daar geen problemen mee hoor.

En als jij echt gemotiveerd bent dan willen ze je wel.

Ze heeft gewoon geen zin om een hle uitgebreide opleiding te doorlopen,begrijp ik best.

Als je nou echt alleen met baby's wilt werken dan zit je niet te wachten op de bejaardenzorg,toch?

• Hansje

dank je wel iris dat je voor mij opkomt maar ik weet dat loes het goed probeerd ik geef toe werd wel gelijk ongemotiveerd door die opmerking maar je hebt gelijk ik kan het altijd proberen.

groetjes hansje.

• karin

Bij mij in de groep zitten ze ook van 18 hansje dus….. succes karin

• Miranda

Vind het ook wat jammer dat Loes die opmerking plaatst.

Weet ook toevallig dat er meer jongeren zijn die voor de verkorte opleiding in aamerking komen.

Er werken ook heel veel 19-en 20jarigen bij mijn kraamcentrum.

Maar dat had ik al naar Hansje gemailed.

Meid,laat je niet gekmaken!!!

En vooral niet demotiveren!

• Daan

er is een verkorte opleiding met als achtergrond ziekenverzorging of IG .

deze duurt 6 maanden en na begeleiding ga je al heel snel zelfstandig werken. je heb van heel veel vakken vrijstelling enkel de boeken 313 en 311 zijn leerstof en iets van voorlichting van de gezondheid, ik ben 7 keer een dag naar school geweest en verder pure praktijk en zelfstudie . is zeker aan te raden , ben nu dus ook kraamverzorgende met speld en diploma

groetjes Daantje

• Katja

Maar er zijn genoeg andere verkorte opleidingen voor meiden zonder medische achtergrond.

Het is mazzel dat Daan al een medische achtergrond heeft en daardoor helemaal een verkorte opleiding kan doen maar het is ook goed mogelijk zonder medische kennis!

Ik ben zo'n voorbeeld:Heb zelf ook MAVO gedaan en een schoeversopleiding,wel iets heel anders maar ja,….niets wisselender dan een mens,toch?

Was heel gemotiveerd om in de kraam te gaan werken en daar was mijn kraamcentrum van overtuigd dus ik mocht de verkorte opleiding gaan doen.

Ben er 12 maanden mee bezig geweest met stages maar het is absoluut de moeite waard.

En Hansje,je moet doen wat je hart je ingeeft hoor!

• loes

Hallo zeg, ik schrijf alleen hoe het gebruikelijk is bij ons kraamcentra, als je je daar al door laat demotiveren….

En niks ten nadele van de jonge KVers , maar ik hoor toch vaak als ik bij een gezin kom: O gelukkig heb ik niet iemand van 19 jaar aan mijn bed. Dit is niet om negatief te doen, maar puur wat ik hoor.

Terwijl ik er zelf van overtuigd ben dat als er een jongen KVer bij die mensen zou komen, ze er ook heel tevreden mee zouden zijn.Het is toch meer het vooroordeel dat mensen hebben.

• Alice

Hallo allemaal,

Ik werk bij Kliq, een reïntegratiebedrijf voor werkzoekenden. Een van mijn cliënten is op zoek naar informatie over de verkorte opleiding tot kraamverzorgende. Ze woont in de regio Gorinchem en is 16 uur per week beschikbaar, of de avonduren.

Kunnen jullie me daar iets meer over vertellen? En zijn er mogelijkheden om voor 2 dagen per week als kraamverzorgende te gaan werken? Of heb je altijd wisselende diensten?

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes,

Alice