Maximum leeftijd starten opleiding kraamverzorgster

  • Marita

    Ik ben 48 en loop al enige tijd rond met het idee om de opleiding tot kraamverzorgster te gaan volgen. Graag zou ik ervaringen horen van anderen in of rond dezelfde leeftijd groep. Ik ben namelijk bang dat ik te oud ben om nog aan de opleiding te beginnen en wat is eigenlijk de leeftijdsgrens waarop je met de opleiding kan starten?

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Marita

  • monique

    Hai Marit,

    ik ben begonnen toen ik 40 was met de opleiding aan het ROC in Utrecht. Dat is de verkorte kraamopleiding voor personen van 21 jaar en ouder en er zit geen leeftijdsgrens aan vast. Het is werken /leren en erg leuk. Het is puur gericht op de kraamzorg, dat is wel zo prettig, en duurt ongeveer 14 maanden. Je bent dus echt niet te oud hoor !!!. Groetjes MoniqueMarita schreef:

    >

    >

    > Ik ben 48 en loop al enige tijd rond met het idee om de

    > opleiding tot kraamverzorgster te gaan volgen. Graag zou ik

    > ervaringen horen van anderen in of rond dezelfde leeftijd

    > groep. Ik ben namelijk bang dat ik te oud ben om nog aan de

    > opleiding te beginnen en wat is eigenlijk de leeftijdsgrens

    > waarop je met de opleiding kan starten?

    > Alvast bedankt voor de reacties.

    >

    > Marita

  • Marita

    Hoi Monique,

    Hartelijk bedankt voor je reactie! Leuk om zo'n enthousiaste en positieve ervaring te lezen.

    Groet Marita

  • marjo van pelt

    Hoi marita

    ik ben 46 jaar en ik heb 2 weken geleden gesolliciteerd op opleiding kraamverzorgende bij kraamzorg de Waarden.

    Kreeg na 5 dagen al een telefoontje dat ze mijn papiren hadden gelezen en ze wilde mij graag uitnodigen voor een gesprek.

    Dat gesprek heb ik afgelopen vrijdag gehad wat een heel leuk gesprek was met 2 hele leuke vrouwen daarom liep het gesprek erg ontspannen.

    Ik heb vanmorgen (dinsdag) een brief ontvangen dat ik aangenomen ben voor de opleiding van 15 september.

    Dus je ziet je bent nog niet te oud probeer het, het is mischien de moeite waard

    groetjes van Marjo

  • nicole

    hoi marjo

    ik zelf ben 42 jaar en begin in september met de opleiding.

    ik heb de thuiszorg er wel voor gebelt en zei zeiden dat het pas een probleem wordt als 50 of ouder bent.

    dus ik zou zeggen probeer het als sit is wat je wilt.

    groetjes nicole

  • nel

    Hallo allemaal.Ik ben 45 jaar en wil de opleiding kraamverzorgende gaan volgen maar ik weet niet goed waar ik terecht kan .gr. nel

  • anneke

    Hallo allemaal die al wat ouder zijn en de kraamverzorging in willen. DOEN. ik was zelf 49 jaar toen ik de verkorte opleiding heb gedaan en dat is nu 10 jaar geleden. geen moment heb ik er spijt van gehad en ik werk nog steeds met veel plezier. dus iedereen succes en het luktvast. anneke

  • anfamwolfkamp@hetnet.nl

    Hallo Allemaal, Als ik dit lees, dan wil ik zo wel beginnen met deze opleiding, ik ben namelijk 46 en moeder van twee jongens. Ik heb al gesolliciteerd bij een kraamburo, daar hadden ze waarschijnlijk nog 1 stageplek. Hoe is jullie ervaring met deze opleiding gr an

  • Assie

    Hoi Marita

    Volg je hart , en je bent nooit te oud om te leren!

    Succes

    Assie

  • kletskous_sas@msn.com

    hallo!!!\ik zit momenteel op het ROC utrecht en volg de verkorte kraamopl. (is dus niet ALLEEN kraam hoor, maar gecombineerd met Helpende,bedenk je dat wel even goed vantevoren,wij wisten dit dus niet voor we eraan begonnen!!! de 1e 10 wkn doe je daar de theorie helpende/kraam en na afloop van die periode heb je dan als het goed is gegaan je helpende diploma waarmee je dus ook evt in de ouderenzorg kunt gaan werken. vervolgen,na afloop vd 10 weken ga je elke maand een week terug naar school en verders werk je gewoon in de praktijk ik gezinnen!!!)

    anyway, de oudste in onze klas is 54 (werkt overigens ook bij de Waarden!!!) in de jongste 19 dus van alles wat zeg maar!!!

    wij zitten daar bij elkaar met meiden uit de gehele regio utrecht,maar ik kom zelf bijv. weer uit den haag en nog een ander vrouwtje weer uit zwijndrecht!!!

    succes met solliciteren!!!