thuisstudie kraamzorg

  • Miriam

    Hallo,

    Ik wil me na bijna 10 jaar kinderopvang graag laten omscholen naar kraamverzorgende. Helaas zijn er momenteel in de omgeveing Almere/Amsterdam weinig vacatures voor leerling kraamverzorgende. Ook is het salaris voor mij een probleem, ik ben alleen en heb een eigen woning. Nu heb ik ook info ingewonnen over de thuisstudie, die duurt minimaal 2 jaar. hierbij moet je ook stage lopen.

    Nu is mijn vraag of je met een thuisstudie wel aangenomen wordt?

    Weet iemand dit?

    Groetjes Miriam

  • Bonny

    Hallo Miriam,

    ik loop momenteel ook met plannen rond om een thuisstudie te gaan doen voor kraamverzorgende.

    Ik heb gebeld met het bedrijf bij mij in de buurt die kraamhulp regelen of ze stagiares aannemen die bijv. via de NHA leren en het antwoord was ja,

    mits er op dat moment vacatures zijn voor leerlingen.

    Waag er gewoon even een telefoontje aan.

    Groetjes Bonny

  • Miriam

    Bedankt voor de reactie, Ik zal eens even gaan bellen.

    groetjes Miriam

  • Annette

    Hoi Bonny

    ik ben vorige week begonnen met de schriftelijke studie via de NHA/ Kraamverzorging. Kun je mij ook zeggen welk kraamzorgcentrum een werkplek/stage jou kan bieden?

    Ik merk dat in onze regio er geen werkplek/stageplek is wanneer je anders dan de studie via het ROC volgt. (regio gooi en vechtstreek/amersfoort/utrecht/maarssen)

    Alvast dank!

    Annette

  • Sandy38

    Hoi Miriam, Bonny en Annette,

    Zelf volg ik ook de thuisstudie bij het NHA. Ben nu zo'n 7 maanden bezig en al heel veel kraamburo's bij mij in de buurt (Noord-Brabant) gebeld, maar krijg steeds te horen dat ze geen stagiaires aannemen die een thuisstudie volgen.Alleen via het ROC.

    Ik heb dus tot op heden nog steeds geen stageplek, en ben in het begin van mijn studie al begonnen met rond te vragen bij de verschillende buro's. Het kan misschien alleen bij Thuiszorg West-Brabant, dit kunnen ze me alleen niet garanderen.

    Nu heb ik onlangs bij 2 verschillende buro's gesolliciteerd voor de verkorte opleiding van 1 jaar tot kraamverzorgende, deze gaat in september van start.

    Dit lijkt me beter dan de thuisstudie, omdat ik bang ben dat ik straks nergens stage kan lopen. Ook krijg ik de gehele opleiding betaald, en ga meteen verdienen.Nu betaal ik elke maand 60 euro en de examens kosten ook nog eens 40 euro per keer. Daar komt nog bij dat ik elke keer voor de examens en praktijkdagen naar Utrecht moet. Wel ga ik nu nog even verder met mijn studie bij de NHA, omdat de boeken die ik nu heb liggen voor het eerste jaar, ook bij de verkorte opleiding aan bod komen. Dan heb ik toch al een beetje een voorsprong omdat ik de stof al eens gehad heb.

    Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en als je vragen hebt, hoor ik het wel.

    Veel succes allemaal.

    Groeten Sandy

  • Jacky de Groot

    Ik heb tijdens mijn opleiding kraamzorg via de NTI gevolgd. Ik had hier (in Hoofddorp) binnen 2 maanden een stageplek gevonden. Ik heb er waarschijnlijk wel meer moeite voor moeten doen dan iemand die op het roc een opleiding volgt.

    Ik ben gewoon overal fysiek langs gegaan en een praatje gemaakt. Direct duidelijk gemaakt dat ik er 100% voor ga en erg gemotiveerd ben. Ik heb het idee dat echt langsgaan goed helpt en een grotere kans geeft om aangenomen te worden op een stageplek.

  • Marianne

    Bij oivr melden ze op de pagina vacatures kraamzorg dat je open sollicitatie kunt doen, ook voor stage. Niet geschoten is altijd mis.

    Succes!

    Marianne