Hoi Miriam, Bonny en Annette,
Zelf volg ik ook de thuisstudie bij het NHA. Ben nu zo'n 7 maanden bezig en al heel veel kraamburo's bij mij in de buurt (Noord-Brabant) gebeld, maar krijg steeds te horen dat ze geen stagiaires aannemen die een thuisstudie volgen.Alleen via het ROC.
Ik heb dus tot op heden nog steeds geen stageplek, en ben in het begin van mijn studie al begonnen met rond te vragen bij de verschillende buro's. Het kan misschien alleen bij Thuiszorg West-Brabant, dit kunnen ze me alleen niet garanderen.
Nu heb ik onlangs bij 2 verschillende buro's gesolliciteerd voor de verkorte opleiding van 1 jaar tot kraamverzorgende, deze gaat in september van start.
Dit lijkt me beter dan de thuisstudie, omdat ik bang ben dat ik straks nergens stage kan lopen. Ook krijg ik de gehele opleiding betaald, en ga meteen verdienen.Nu betaal ik elke maand 60 euro en de examens kosten ook nog eens 40 euro per keer. Daar komt nog bij dat ik elke keer voor de examens en praktijkdagen naar Utrecht moet. Wel ga ik nu nog even verder met mijn studie bij de NHA, omdat de boeken die ik nu heb liggen voor het eerste jaar, ook bij de verkorte opleiding aan bod komen. Dan heb ik toch al een beetje een voorsprong omdat ik de stof al eens gehad heb.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en als je vragen hebt, hoor ik het wel.
Veel succes allemaal.
Groeten Sandy