vragen over het beroep kraamverzorgster

  • Anke

    Hallo,

    Ik kwam toevallig op deze site terecht omdat ik ben aangenomen voor de verkorte opleiding voor kraamzorg.

    Het enige is dat ik een beetje begin te twijfelen, ik hoor veel negatieve verhalen ook van kraamverzorgster die er mee zijn opgehouden omdat het beroep hun te zwaar wordt.

    Mijn vraag is hoe is als je wachtdagen hebt, stel je hebt s'nachts een geboorte moet je dan die zelfde dag al in dit gezin gaan werken? Ben je dan niet erg moe als dit zo is? Hoevaak komt het bij jullie voor dat je s'nachts eruit moet voor een geboorte? Hoe bevalt het beroep of opleiding kraamverzorgende? Ik ga in Eindhoven de opleiding volgen.

    Heel wat vraagjes, maar hoop dat iemand mij die kan beantwoorden via deze site.

    Alvast bedankt en groetjes,

    Anke

  • mooievrouw

    zelf ervaren is het beste, je kan wel naar alle verhalen gaan luisteren, maar dat zijn de waarnemingen volgens die mensen. En jij bent jij!

    Je hebt zelf gekozen voor deze opleiding en ik zou zeggen ga ervoor! Leer en ervaar hoe dit werk in elkaar steekt, je zal niet teleurgesteld worden.

    Er zijn idd wat mensen die zijn gestopt door de werkdruk, de betaling, lichamelijke klachten. Maar niet voor het beroep zelf!!

    De opleiding is pittig, vooral de verkorte maar ook erg leuk( mijn ervaring )

    De stage is zo mogelijk nog leuker, en zodra je bent “losgelaten”en je “eigen” gezinnen doet kom je er vanzelf achter dat de gezinnen waar je in bent elke keer weer anders, leuk, en dankbaar zijn.

    veel succes

  • brigitte

    ik zou zeggen, geniet van je opleiding en ervaar zelf

    zo vaak wordt je niet in de nacht uit je bed gebeld, dat valt reuze mee, en als je er in de nacht een aantal uren op hebt zitten is er altijd te bespreken of je er later op de dag nog even heen gaat, zodat je eerst een paar uur kan slapen

    kortom klachten zijn er altijd te vinden, maar denk dat je het erg leuk gaat vinden

    groetjes van een planner

  • Hooi

    Hooi

  • amdo

    hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi

    wat houd het in?

    en hoe houd je het in?

    en wat is het en wat wil je er mee

    dankje

    xx

  • Lynn

    Hallo.

    Ik moet een werkstuk maken over het beroep kraamverzorgster, maar nou heb ik een vraagje.

    Als er ‘s nachts om 1 uur ofso een baby geboren wordt, komt er dan gelijk ’s nachts een kraamverzorgster of de volgende ochtend?

    Groetjes,

    Lynn

  • Lis

    Hoi Lynn

    Als het een thuisbevalling is dan komt er een kraamverzorgende assisteren bij de bevalling. Die komt dus voor het kindje geboren wordt, ook midden in de nacht. Ze blijft dan tot 3 uur na de bevalling om te zorgen dat alles opgeruimd is en moeder en kind in orde zijn en veilig achtergelaten kunnen worden.

    Word het kindje in het ziekenhuis geboren dan blijven moeder en kind in het ziekenhuis tot de ochtend, als ze dan naar huis gaan dan kan de kraamverzorgende komen, meestal tussen 8 en 9 uur.

    Wil de moeder midden in de nacht naar huis dan moeten ze dus ook tot de ochtend wachten voor er een kraamverzorgende komt.

    Zo gaat het in onze organisatie, daar kan wat verschil in zitten maar ik geloof wel dat het meestal zo gaat.

    Succes met je werkstuk!

    groetjes Lis

    Lynn Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo.

    >

    > Ik moet een werkstuk maken over het beroep

    > kraamverzorgster, maar nou heb ik een vraagje.

    > Als er 's nachts om 1 uur ofso een baby geboren

    > wordt, komt er dan gelijk 's nachts een

    > kraamverzorgster of de volgende ochtend?

    >

    > Groetjes,

    > Lynn

  • anoniem

    beste mooie vrouw,

    ik heb een vraagje over het beroep kraamzorg.

    wat voor een niveau heb je daar voor nodig in maastricht?

    met vriendelijke groet

    anoniem nietes