Kraambureau beginnen

  • Grada Daniel

    hallo allemaal

    Ik ben zzp er en zou graag voor mezelf willen beginnen. Ik denk dat je de kraamzorg altijd beter kunt maken,en omdat ik in Groningen woon en daar bijna aleen maar groene kruis is en geen partuculier kraambureau. Daarom zou ik graag een eigen kraambureau willen beginnen. Wie weet wat voor enkele eisen je moet voldoen.Jje kunt er weinig/tot niets van vinden op internet. Wie weet er meer van en zou mijn willen helpen?

    Alvast bedankt!

    groetjes grada

  • Peter van der Weide

    Hallo Grada,

    Neem eens contact op met Branche organisatie BTN in Oosterhout.

    Die kunnen je meer vertellen over een kraamorganisatie, en het opzetten ervan.

    Zorgverzekeraars willen je ook nog wel eens helpen.

    Heb je specifieke vragen mail deze dan maar naar mij dan kijk ik wat ik weet voor je.

    Met groet

    Peter

  • Wals

    Beste Grada,

    Ik ben ook even bezig geweest om daar wat op te gaan starten maar ben nu met andere regio`s bezig.

    Mail me anders even wie weet heb ik wat tips.

    Groet,

    Astrid.Grada Daniel schreef:

    >

    > hallo allemaal

    >

    > Ik ben zzp er en zou graag voor mezelf willen beginnen. Ik

    > denk dat je de kraamzorg altijd beter kunt maken,en omdat ik

    > in Groningen woon en daar bijna aleen maar groene kruis is en

    > geen partuculier kraambureau. Daarom zou ik graag een eigen

    > kraambureau willen beginnen. Wie weet wat voor enkele eisen

    > je moet voldoen.Jje kunt er weinig/tot niets van vinden op

    > internet. Wie weet er meer van en zou mijn willen helpen?

    >

    > Alvast bedankt!

    >

    > groetjes grada

  • Pro Care kraamzorg Amsterdam

    Beste Grada,

    Ik heb jaren lang een druk bureau gehad in de kraamzorg. Heb momenteel een klein filiaal in Amsterdam.

    Zou je iets willen opzetten onder Pro Care Kraamzorg in Groningen, dan kan ik je helpen opstarten voor een aantal jaren. Dat is misschien wel in het begin wat veiliger.

    Mail me verder je plannen en je opleiding en ervaring.

    Groeten

    Helene Bruggen, directeur Pro Care kraamzorg

    Valeriusstraat 73-1

    1071MG Amsterdam

  • linda lier

    hallo,

    ik ben nu ander half jaar bezig in de kraamzorg, ik zou graag een eigen kraamburo willen beginnen ,

    wie kan me daar bij helpen met hoe en wat ik allemaal moet doen

    groetjes linda

  • ooievaartje1981

    Ik zou eerst nog ff meer ervaring op doen als ik jou was; 1,5 jaar is niet zoveel!!

    Groetjes Cis

  • linda lier

    hoi Cis

    ik weet dat ik pas anderhalf jaar bezig ben maar je kunt of niet,

    ik ben vaker zelfstandig geweest,

    het vak ligt je of niet,

    ik doe het niet met 100 % maar voor 200%

    je hebt mensen die het al jaren doen en het nog niet kunnen,

    groetjes linda

  • Heleen Bogert

    Hallo

    Ik ben al jaren werkzaam in de kraamzorg waarvan ruim 1 jaar als freelancer.

    Ik zou graag een eigen kraambureau willen op starten maar weet niet wat de eisen zijn .

    Ik loop zelf nogal tegen dingen aan die in de kraamzorg veel beter kunnen en dat wil ik waar gaan maken.

    De puntjes op de i zetten.

    Flexibel met de uren in overleg met het gezin,per slot van rekening is ieder gezin verschillend en hebben ze allemaal recht op goede zorg.

    Ook wil ik de intake persoonlijk doen en na twee weken een evaluatie of alles goed verloopt met name de borstvoeding.

    Wat betaalt een zorgverzekeraar uit ?

    Wat kan ik voor uurloon geven?

    Vriendelijke groet Heleen

  • ooievaartje1981

    1,5 jaar is gewoon tekort, dan kun je nooit alles weten wat er bij komt kijken…

    Zo;n bureautjes die zo beginnen, zijn binnen no time failliet en dan hebben de clienten slechte zorg gehad… Er zijn er al zoveel op zo'n manier begonnen en zo geeindigt…

  • ooievaartje1981

    En bovendien als je via een forum te weten wil komen wat je allemaal moet doen om een eigen bureau op te starten, dan lijkt het me wel duidelijk hoeveel “ervaring” je hebt!!!