hydrocefalus

  • patricia

    Ik heb een hydrocefalus gehad op mijn18e jaar.Ik

    heb daardoor een cyste in mijn hoofd ontwikkeld en daarin is een drain geplaatst die afloopt naar mijn buikholte. Op dit moment ben ik 34 weken zwanger en mijn drain gaat

    trekken net onder de borst en in mijn buikholte en heeft een verdikking in mijn hals. Heeft u misschien informatie over bevallen voor mijn situatie. Kan ik normaal bevallen of is er een keizersnede of ruggenprik nodig? Of zou inleiden een optie zijn als ik het niet meer zolang vol kan houden tot de 40 weken.

    Ik heb mijn vragen ook gesteld aan de verloskundige, huisarts, gynaecoloog

    en neurochirurg. Deze mensen hebben dit nog niet vaak of zelfs nooit mee gemaakt en meningen zijn erg verdeeld, en nu vroeg ik me af of u mij verder kan helpen en wat de risico's kunnen zijn voor mij? Zijn er vrouwen met hetzelfde probleem? En hoe hebben hun dit ervaren? Ik weet op dit moment niet meer wat ik moet doen en ken ook niemand verder die me kan helpen om zo veilig mogelijk te bevallen, zowel voor mij en mijn drain en voor de baby. Ik hoop dat u hier iets over kunt vertellen…..

    Alvast heel erg bedankt en met vriendelijke groet,

  • karinkv

    HAllo Patricia

    Ik denk dat niemand hier op de site je hiermee kan helpen. Ik denk dat je heel goed moet overleggen met je arts. En je daar dan aan over geven. Het is moeilijk denk ik, maar wij zijn hier geen medic.

    Ik wens je heel vel sterkte en succes de komende tijd.

    KArin