Wat ik me afvroeg (aangezien ik in een premature fase van informatieverzamelen zit): Als je al een opleiding achter de rug hebt (zoals ik HBO-SPH), krijg je dan vrijstelligen in de opleiding tot kraamverzorgende?
Alvast bedankt voor de reacties!!
Hoi Vera,
De (verkorte) opleiding tot kraamverzorgende betsaat uit een x-aantal deelkwalificaties waaronder basiszorg, kraamzorg, omgangskunde etc.
Het lijkt mij dat je voor omgangskunde en ontwikkelingen in de maatschappij wel vrijstellingen zou kunnen krijgen. De meer specifieke ‘zorg’ kwalificaties zul je wel moeten doen. Ik werk zelf met mijn bureau vanuit Wijk bij Duurstede veel in Utrecht, Bunnik, Odijk etc. Neem anders eens contact op als je wilt.(Kraamzorg Debuut 0612508803) Ik heb zelf in de kinderbescherming gewerkt en ben wel benieuwd naar de reden van je ‘swi’tch'.
Groetjes, Mandy
Beste Mandy,
Inmiddels heb ik begrepen dat er geen parttime opleidingen tot kraamverzorgende zijn. Helaas… dit is voor mij wel een voorwaarde i.v.m. mijn dochter die nu bijna 3 maanden is. Ik zal het dus nog even moeten uitstellen.
Bedankt i.i.g.!!
Vera.
Mandy schreef:
>
> Hoi Vera,
> De (verkorte) opleiding tot kraamverzorgende betsaat uit een
> x-aantal deelkwalificaties waaronder basiszorg, kraamzorg,
> omgangskunde etc.
> Het lijkt mij dat je voor omgangskunde en ontwikkelingen in
> de maatschappij wel vrijstellingen zou kunnen krijgen. De
> meer specifieke ‘zorg’ kwalificaties zul je wel moeten doen.
> Ik werk zelf met mijn bureau vanuit Wijk bij Duurstede veel
> in Utrecht, Bunnik, Odijk etc. Neem anders eens contact op
> als je wilt.(Kraamzorg Debuut 0612508803) Ik heb zelf in de
> kinderbescherming gewerkt en ben wel benieuwd naar de reden
> van je ‘swi’tch'.
> Groetjes, Mandy
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?