Vrijstelling in de opleiding??

• Vera

Wat ik me afvroeg (aangezien ik in een premature fase van informatieverzamelen zit): Als je al een opleiding achter de rug hebt (zoals ik HBO-SPH), krijg je dan vrijstelligen in de opleiding tot kraamverzorgende?

Alvast bedankt voor de reacties!!

• karin

Ik weet niet wat hbo sph inhoudt , maar bij ons kon je vrijstellingen krijgen. Je moet een aantal modules doorlopen en het hangt van je opleider af welke

Groeten Karion

ps waar kom je vandaan?

• Vera

SPH is Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Ben 5 jaar geleden afgestudeerd en heb toen nog een jaartje psychologie aan het WO gedaan, maar dat was niks. Ik kom uit Utrecht.

• karin

Ja Vera wie ben ik maar probeer het eens met de opleiding in Utrecht. Er zijn er meerdere voor zover ik weet. Je kan kijken in de afgelopen periode bij de berichten daar staat wel wat bij Ik werk in de regio Rotterdam en wet dus niet zoveel over Utrecht

Groeten en succes Karin

• Mandy

Hoi Vera,

De (verkorte) opleiding tot kraamverzorgende betsaat uit een x-aantal deelkwalificaties waaronder basiszorg, kraamzorg, omgangskunde etc.

Het lijkt mij dat je voor omgangskunde en ontwikkelingen in de maatschappij wel vrijstellingen zou kunnen krijgen. De meer specifieke ‘zorg’ kwalificaties zul je wel moeten doen. Ik werk zelf met mijn bureau vanuit Wijk bij Duurstede veel in Utrecht, Bunnik, Odijk etc. Neem anders eens contact op als je wilt.(Kraamzorg Debuut 0612508803) Ik heb zelf in de kinderbescherming gewerkt en ben wel benieuwd naar de reden van je ‘swi’tch'.

Groetjes, Mandy

• Vera

Beste Mandy,

Inmiddels heb ik begrepen dat er geen parttime opleidingen tot kraamverzorgende zijn. Helaas… dit is voor mij wel een voorwaarde i.v.m. mijn dochter die nu bijna 3 maanden is. Ik zal het dus nog even moeten uitstellen.

Bedankt i.i.g.!!

Vera.

Mandy schreef:

>

> Hoi Vera,

> De (verkorte) opleiding tot kraamverzorgende betsaat uit een

> x-aantal deelkwalificaties waaronder basiszorg, kraamzorg,

> omgangskunde etc.

> Het lijkt mij dat je voor omgangskunde en ontwikkelingen in

> de maatschappij wel vrijstellingen zou kunnen krijgen. De

> meer specifieke ‘zorg’ kwalificaties zul je wel moeten doen.

> Ik werk zelf met mijn bureau vanuit Wijk bij Duurstede veel

> in Utrecht, Bunnik, Odijk etc. Neem anders eens contact op

> als je wilt.(Kraamzorg Debuut 0612508803) Ik heb zelf in de

> kinderbescherming gewerkt en ben wel benieuwd naar de reden

> van je ‘swi’tch'.

> Groetjes, Mandy

• elly

Hoi Vera,

Er bestaat wél een parttime opleiding tot kraamverzorgende hoor!

Laat je eens goed informeren door een kraamzorgorganisatie bij jou in de buurt.

Met jouw opleiding zal je ook zeker voor vrijstellingen in aanmerking komen.

Groetjes,

Elly