Hoi Loes,
Ja, ik had al eens eerder hier gereageerd ja. De uitgerekende datum klopte wel. Ze was helemaal wit van de huidsmeer, helemaal behaard (echt een vachtje dus), geen wenkbrauwen nog. Dus echt “te” vroeg geboren. En ook aan de voetzolen schijn je dat te kunnen zien?? Trouwens bij mijn zoon (die van 12 pond dus), denkt de vk, dat hij dus nog een weekje had moeten blijven zitten. Had ook nog wat huidsmeer over, maar dat zagen zij en de kraamverzorgster aan zijn voetzolen dus. De reden dat ze zo groot zijn, ligt aan mijn baarmoeder. De bloedvaten zijn erg ruim vertegenwoordigd, zullen we maar zeggen. Er gaat dus zo veel voeding via mijn bloedvaten naar de placenta en zo weer naar mijn kindjes, dat ze dus eigenlijk overvoed werden. Als we het hartje wilden horen, dan moest er altijd (dus ook op het eind) lang gezocht worden, voor het gevonden was, mijn bloedvaten maakten altijd te veel herrie met het kloppen, daar moest dus het hartje van de baby achter gezocht worden zeg maar. Bij mijn dochter kregen we een echo, tot 2x toe, om te zien hoe groot ze zou worden. Bij mijn zoon helemaal niets!!! En dat blijft vreemd natuurlijk. Een 3e kind gaat dus weer zo groot worden. Dan word ik ingeleidt met 36 weken (vk wilde zelfs met 34 weken), of ks natuurlijk. Maar aangezien mijn man vooral nog steeds veel moeite heeft met de bevalling van onze jongste, die dus bijna overleden was door zijn grootte, zal er geen 3e meer komen. We zijn blij met onze 2 kindertjes. Tis nog ff een beetje afwachten hoe de ontwikkeling van onze zoon zich door zal zetten. Zowel lichamelijk als geestelijk (loopt iets achter op beide fronten, maar ach, dat haalt ie wel weer in en anders maar niet! Hij is er niet minder lief om!), dus we zetten er nu een stop bij. De angst dat het weer fout gaat is erg groot en waarom het lot tarten niet waar?? En ik vind het helemaal niet erg dat je er vragen bij stelt Loes. Ben er zelfs wel blij om. Ik wil zo graag dat er meer bekendheid gegeven wordt aan de “problemen” van de te grote babies bij geboorte en daarna! Dus iedere vraag is welkom (ben er op vele manieren mee bezig, heb map vol info verzameld intussen!)..
groetjes van Monique