keizersnee of stuitbevalling

• Tries

Ik kan geen besluit nemen vind het zo moeilijk eigelijk wil ik heel erg graag zelf bevallen, maar vind het zo moeilijk ook omdat mijn man snel na de bevalling zelf geopereerd moet worden word de keus nog moeilijker wie kan mij aan meer info helpen?

bv kan een stuitbevalling worden ingeleid?

als het er met 40 wk nog niet is heb ik dan nog een keus kan ik dat nog vragen om een keizersnee?

voor en nadelen van allebij

Alvast bedankt

Tries

• karin

Je hebt altijd zelf een keuze natuurlijk. Ik heb in mijn omgeving stuitbevallingen meegemaakt die goed gingen In mijn opleiding wordt verteld dat men meestal standaard nu bij een stuitbevalling besluit om een keizersnede te doen . Er zijn altijd complicaties mogelijk. Mijn advies is , maak je vragen bespreekbaar met de gynaecoloog en vertel wat je dwarszit. Hij zal je wel van advies dienen

sterkte Karin

• Tries

Dat heb ik dus gedaan ze laten het aan mij over, ze hebben me op de gevaren gewezen van een stuitbevalling, maar ja aan een keizersnee zitten ook gevaren vandaar dat ik wat meer wil weten…

Gr Tries

• elly

Hallo Tries,

In een ziekenhuis wordt een stuitbevalling altijd extra goed bewaakt, ze laten je echt geen risico lopen!

Een “gewone” bevalling is in veruit de meeste gevallen te verkiezen boven een keizersnede. Een keizersnede is een grote buikoperatie met de bijbehorende risico's, waarvan het herstel veel langer duurt.

Wat de indicaties voor een inleiding zijn moet besproken worden met je gynaecoloog. Als het voor jou heel belangrijk is dat het kindje vóór een bepaalde datum is geboren (door de ziekenhuisopname van je man) is dat meestal wel bespreekbaar, mits je een voldragen zwangerschap hebt.

Het blijft lastig om een ander te adviseren over dit soort zaken. Maak gewoon een lijstje met voor- en nadelen van de keuzes en kijk dan welk lijstje voor jou de meeste voordelen heeft.

Alvast een vlotte ongecompliceerde bevalling gewenst!

Groeten,

Elly

• Tries

bedankt voor het antwoorden ik had namelijk gehoord dat met een stuit er nooit wordt ingeleid, hoe die gene daar bij komt weet ik niet maar dat is dus niet de juiste info donderdag moet ik weer voor een echo om te kijken hoe groot het kindje is, dus zal dit zeker bespreken. bedankt.