overgewicht

• juul

hallo, ik heb een vraag en weet niet precies of die vraag op dit prikbord thuishoort maar ik probeer het toch!

Al mijn hele leven kamp ik met overgewicht. Na vanalles te hebben geprobeerd leg ik me er nu bij neer!

Wel wil ik graag zwanger worden en ik vroeg me af of mijn overgewicht tot risico's kan leiden tijdens de zwangerschap en bevalling! Is er iemand in hetzelfde schuitje als ik of iemand die me informatie kan geven???

Ik weeg bij een lengte van 1.72 m ongeveer 95 kilo

alvast bedankt!!! groetjes juul

• diane, mama van sten

Hallo juul IKzelf woog tijdens mijn eerste zwangerscap 86 kilo aan het einde 104!!! kilo ik was echt tonnetje rond overal zat baby. Ik heb er zelf absoluut geen last van gehad ,had een makkelijke zwangerschap en een redelijke bevalling . Bij mij zijn de klachten pas daarna begonnen ik raakte die kilos haast niet meer kwijt en dat vond ik wel erg. Het is nu bijna twee jaar geleden en nog steeds weeg ik 89 kilo !!Dus nog steeds niet op het gewicht van voor mijn zwangerschap!! Maar ja we gaan er weer streng tegenaan om af te vallen om vervolgens volgende maand weer zwanger te worden en weer aan te komen .tja zo blijf je bezig (zucht) maar ik zou lekker proberen zwanger te worden hoor meid een ding is zeker :Dikker wordt je dan toch!!SUCCES Groetjes Diane

• Monique

Hallo Juul.

Ik ben zelf rond de 120 kilo en bijna een jaar geleden bevallen van een prachtige dochter. Ik ben al heel mijn leven zo “big'” geweest en heb er geen last van onder vonden. Naast het meisje heb ik ook een jongen van 7 jaat. OOk toen woog ik in de 100. Ik heb er zelf geen last van ondervonden. Ik heb een mooie bloeddruk bijvoorbeeld. Ik denk dat je zelf die beslissing moet nemen. Het is voor doktoren moeilijker om te bepalen hoe het kind ligt omdat er een “speklaag”ligt maar niet onmogelijk. Als je verder helemaal gezond bent dan zie ik geen bezwaar. Ik heb me het eigenlijk nooit afgevraagd. Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat stel dat ik per ongeluk zwanger ben dan denk ik ook niet na over mijn gewicht dus waarom wel als ik er bewust ga plannen?

Ik had echter wel last van zwangerschapsuiker, dat mede te maken had met diabetes in de familie. Dat is een risico.

groetjes Monique

• juul

dames, bedankt voor de reacties!! Eigenlijk maak ik mezelf ook niet zo'n zorgen maar het is meer dat ik me nogsteeds schaam voor mijn lichaam!! als je zwanger bent dan kom je toch in aanraking met een hoop doktoren en andere mensen die je naar de bevalling toe begeleiden en die zullen ook allemaal mijn lichaam zien…..

ik ga me niet meer druk maken en lekker verder gaan met het proberen zwanger te raken…8))

bedankt, groetjes julia

• Monique

Fijn voor je!!!!!!!!!!

We horen het wel

• diane mama van sten

gewoon doorklussen hoor meid , zelf ga ik er ook binnekort weer voor!! Succes!!

Groet Diane

• juul

heel veel succes allemaal, en bedankt voor de lieve reacties..

toch wel erg prettig om te weten dat je er niet alleen voorstaat!!

groetjes