Traumatische bevalling

• Bianca

Ik zou graag willen mailen met andere moeders die ook een vervelende bevalling hebben gehad. Ik heb een semi totaal reptuur , een 3x vergrote blaas, blaas problemen etc. overgehouden

• Gea

Hoi Bianca,

Ik zou het fijn vinden met je te mailen.

Ben 27 mei bevallen van een zoon en heb ook een erg zware bevalling gehad.

Sub totaal ruptuur. Ik weet niet of er veel mensen hebben gereageerd, mocht je nog behoefte hebben met mij te mailen dan verneem ik dat graag.

Ik zou het zelf wel erg prettig vinden want er zijn niet veel mensen die begrijpen

om zo'n bevalling te hebben gehad.

Groet GEa

• Gea

Hoi Bianca,

Ik zou het fijn vinden met je te mailen.

Ben 27 mei bevallen van een zoon en heb ook een erg zware bevalling gehad.

Sub totaal ruptuur. Ik weet niet of er veel mensen hebben gereageerd, mocht je nog behoefte hebben met mij te mailen dan verneem ik dat graag.

Ik zou het zelf wel erg prettig vinden want er zijn niet veel mensen die begrijpen

om zo'n bevalling te hebben gehad.

Groet GEa

• Heidi Brugman

Hoi Bianca,

Toevallig op deze site terecht gekomen,en jou oproepje gelezen.

Ook ik heb nou niet bepaald bevallingen achter de rug die volgens het boekje verlopen zijn en waar ik nu ruim 4 en een half jaar later weet ik veel hoeveel dokters bezoeken en twee zware operaties later nog steeds voor de gevolgen onder behandeling ben dus wie weet lijkt het je wat om eens te mailen want mijn ervaring is dat er maar weinig mensen in mijn omgeving zijn die een soort gelijke ervaring hebben mee gemaakt zelfs in mijn werk als kraamverzorgster zijn er niet vaak soortgelijke situaties(gelukkig maar)

Hartelijke groeten van Heidi Brugman

• Anna

Hoi Bianca,

Ook ik heb de bevalling van mijn eerste als zwaar traumatisch ervaren. Inmiddels ben ik bevallen van een 2e, via een geplande keizersnee. Het is tegen verwachting erg goed gegaan, de vorige keer heb ik alles moeten meemaken en kwam ik uit op een spoedkeizersnee. Mijn trauma had vooral te maken met het feit dat de begeleiding bar slecht was, er is niet goed ingeschat dat het kindje niet gewoon geboren kon worden en ze lieten me aan mijn lot over. Kennelijk schreeuwen anderen al bij 1 cm ontsluiting denk ik wel eens, had ik dat ook maar gedaan…

De tweede bevalling heeft me veel rust gegeven, het heeft nu allemaal een plekje gekregen en ik kan weer door. Ik zal er nog vaak aan terug denken hoe het was, maar kan nu weer met meer vreugde door het leven gaan.

Mocht je je verhaal anoniem kwijt willen, ik heb eens een groep opgericht waar je eenmalig je verhaal kunt neerzetten. Dit is niet voor discussie, maar meer om anderen te laten weten dat het ook verkeerd kan gaan. Er kunnen geen reacties op je verhaal worden gegeven, dus geen commentaar in de trent van ‘je hebt er iets moois voor terug gekregen, wat zeur je nou’ etc.

http://groups.yahoo.com/group/verboden_verdriet

Neem een kijkje en denk er over na of je ook wilt schrijven of misschien in contact wilt komen met iemand anders. Dit is ook een doelstelling, om vrouwen met elkaar in contact te brengen als ze dat graag willen. Wat ook al een aantal keren is gebeurd op verzoek.

Gr en sterkte, Anna