Leerlingen voor "Het Meer"

• Arzu

In september 2002 start er in Utrecht (ROC) weer een verkorte opleiding voor kraamverzorgenden. Het duurt 14 maanden, waarvan je de eerste 10 weken (4 dagen per week) naar school gaat, de rest van de periode ga je stage lopen bij onze kraamburo en heb je om de 5 of 6 weken een terugkomweek op school.

Je moet 21 jaar en ouder zijn en heel erg gemotiveerd, want het is best wel pittig.

(leeftijd zegt niet zoveel, wij willen graag persoonlijk contact en kijken dan samen of deze opleiding geschikt is voor je).

We hebben nu al 3 leerlingen die het theorie gedeelte hebben afgerond eind mei en lopen nu mee met gezinnen en een gediplomeerde kraamverzorgende en het gaat allemaal heel goed.

Wij zoeken voor de klas van september nog een aantal leerlingen die graag deze verkorte opleiding willen volgen. Alle kosten worden door ons vergoed, je krijgt een leerlingen salaris en reiskostenvergoeding.

Ons werkgebied is Utrecht, Houten, Nieuwegein en IJsselstein, het is handig als je uit de buurt komt ivm reistijd naar school en je stagetijd. Woon je in de omgeving, dan is dat natuurlijk ook prima, het gaat ons om jou motivatie en dat je plezier zult hebben in je werk.

Ben je geintresseerd en wil je hier meer over weten en de manier hoe Kraamzorg “Het Meer” werkt, dan kun je bellen met Arzu Gunes, te bereiken op telnr: 030-6037051. Kraamzorg “Het Meer” is trouwens een vestiging van Kraamzorg Nederland BV. Misschien heb je daar wel van gehoord?

Natuurlijk zoeken wij ook gediplomeerde kraamverzorgende, verpleegkundige of verzorgende. Heb je MDGO-VZ gedaan, dan kun je direct beginnen als kraamverzorgende (natuurlijk loop je een aantal keren mee om er even in te komen).

Ieder vooropleiding wat met zorg te maken heeft is heel mooi meegenomen, want je kunt ook vrijstellingen krijgen voor een groot aantal vakken en dan duurt je opleiding nog korter.

Hopenlijk hebben we je interesse gewekt om in ieder geval eens te bellen en eventueel langs te komen voor een orienterend gesprek.

De groeten van de meiden van “Het Meer”.

• laura

ik ben volgend jaar januarie klaar met mijn opleiding

en heb een vraag of jullie met een rooster werken ???

groetjes laura

• karin Leeuw

lijkt je dat prettig dan Laura? Op rooster werken lijkt mij helemaal niet leuk Ik begin liever dag 1 in een gezin en maak het dan helemaal af als het aan mij ligt.

Groeten karin

• Caroline

hoi Karin en Laura Ik werk wel op rooster,ik heb hier in het begin wel aan moeten wennen , Ik hechtte ook veel waarde aan het verzorgen van `mijn`gezinnen.Nu heb ik daar minder moeite mee,zeker als ik wijkzorg geef.Bij 5-uurs zorg en 8-uurs zorg vind ik het wel prettiger als ik zo lang mogelijk zelf de zorg aan het gezin geef,omdat je toch een vertrouwensband met mensen probeert te krijgen.Bij gecompliceerde kraamsituaties is het zeker belangrijk om een vast persoon in te zetten.Maar als je goed overdraagt,door middel van zorgdossier,of mondelinge overdracht is het toch goed te doen.Wij werken al jaren met een rooster,en het is nu toch wel prettig .Door een rooster kunnen er ook meer moeders bij ons blijven werken!!!! groeten,Caroline.

• Elly

Hoi Laura,

Het werken op rooster is nog niet overal ingeburgerd. Er zijn zoals je leest voor- en nadelen.

Bij Zorgmaat (Zeist, Amsterdam en binnenkort ook in de buurt van Amersfoort) werken we wel op rooster. Laat je anders eens informeren wat dat voor jou zou betekenen.

Je kunt bellen met Elly de Greef 030-2980744.

Elly

• laura

ik werk nu niet op rooster maar dat houd wel in dat je nooit weet wanner je vrij bent….

ik woon in flevoland en vraag me af bij welk kraamburo ik dan terecht kan alle infromatie is welkom

• Arzu

Hoi Laura,

Wij van Kraamzorg “Het Meer” werken niet op rooster, wij zijn daar te klein voor en we hebben samen met de kraamverzorgenden en leerlingen besloten om niet zo te werken. De meiden vinden het heerlijk om 1 gehele zorg zelf te doen en geven zelf aan wanneer ze weer aan het werk willen.

Wij werken bijvoorbeeld ook met min-max contracten. Dat wil zeggen dat je een contract hebt van minimaal 50% (gemiddeld 79 zorguren per maand, laten we dus zeggen 2 gezinnen van 40 uur) en een maximum (kun je zelf invullen) bijvoorbeeld van 80%. Het voordeel hiervan is dat je niet in hoeft te zitten over minuren.

Als je je uren van een dienstverband van 50% haalt in een maand (wat heel makkelijk lukt) kun je zelf aangeven of je nog een zorg wilt doen en voor hoeveel uur.

Wij kunnen dit doen, omdat wij in Utrecht, Houten, Nieuwegein en IJsseltein de luxe hebben, dat er genoeg zorgen zijn, alleen een tekort aan kraamverzorgenden.

Dus je kunt zelf bepalen (natuurlijk ook in overleg met het gezin) hoe je je werktijden indeelt. En samen spreken we heel goed af wanneer je niet wilt werken.

Tot nu toe gaat het prima en de meiden zijn ontzettend tevreden.

Ze hebben zelfs aparte werkafspraken, bv woensdag en vrijdagmiddag tot 12 uur werken, omdat de kleine van school opgehaald moet worden. De gezinnen zijn allang blij dat er iemand komt, ze begint dan iets eerder of verdeeld haar zorguren over de andere 7 of 8 dagen.

Het gaat gewoon heel goed en mocht het eens voorkomen dat er problemen ontstaan in een gezin en ze kan niet weg, dan hebben we altijd wel een back-up (bijvoorbeeld ik, want ik doe af en toe ook mee met die meiden) om het gezin op te vangen, of ik haal haar kind op.

We staan gewoon voor elkaar klaar!!!! en dat geeft ons heel veel rust en voldoening in ons werk.

Je schreef dat je in Flevoland woont, mijn collega van Kraamzorg Nederland (wij zijn ook een vestiging hiervan) is daar gevestigd, als je het wilt kan ik je haar nummer geven zodat je een vrijblijvend gesprek met haar kan aangaan.

Ze zal het heel leuk vinden.

Ik hoor het wel van je, verder succes met je opleiding.

Groetjes Arzu

• Elly

Hoi Laura,

Het ligt er aan waar je in Flevoland woont en óf je in Flevoland zelf wil werken of in de regio ('t Gooi of Amsterdam bijvoorbeeld).

Er zijn meerdere kleine buro's die werken op de manier van Arzu. Die zitten in Almere maar ook in Amsterdam. In Amsterdam zitten heel veel particuliere buro's die allemaal op rooster werken. (EFS, de Baker, Het Geboortecentrum, ACK en Zorgmaat).

Gooi en Vechtstreek (de naam zegt het al) werkt ook met roosters en is een reguliere kraamzorgorganisatie. Een andere grote particuliere kraamzorgorganisatie is van Elly de Graaf, die zitten ook in het Gooi.Op de startpagina van deze site staat haar adres.

Je kunt ook nog overwegen om als freelancer te gaan werken, je kunt dan helemaal zelf bepalen hoe je wilt werken.

Kortom: mogelijkheden genoeg.

Heel veel succes met je opleiding! Hopelijk kun je een goede keus maken.

Elly

• laura

alle infromatie is wel kom en ook telefoon nummers van de kraamburo´s..

ik werk nu dus dat ik zelf aan geef wanneer ik werk maar je weet dus nooit een maand van te voren of je vrij bent als je b.v. een afspraak wilt maken.

zelf woon in in flevoland en het liefsten werk ik niet in amsterdam ( parkeerprobleem) maar als ik b.v. een kraamburo in utrecht belt die dan op rooster werken dan zitten hun met het probleem van dat ik niet binnen een half uur bij een partus kan zijn….

• Arzu

Hoi Laura,

Als jij het geen probleem vind om af en toe in Utrecht, Houten, Nieuwegein, IJsselstein e.o. te kramen voor ons, dan zou ik het heel leuk vinden als je contact met mij kunt opnemen.

Wij zoeken namelijk nog steeds goede collega's.

Je kunt mij bereiken op kantoor: 030-6037051

Hoop van je te horen.

Arzu