lactatiekundige

• Caroline

Wat ik heel jammer vind is dat lactatiekundige zorg nog niet vergoed word door veel verzekeraars.gelukkig heb ik ze weinig nodig,maar als ik ze dan nodig heb,kunnen mensen dat niet betalen,omdat 1 consult al ruim 100 euro ( 230,-) kost.Daardoor bestaat de kans dat mensen gaan stoppen met borstv,zonde van al het werk wat er al ingestoken is zeker als je als kraamverz weet dat het met nog een beetje extra hulp zou moeten kunnen lukken.! En we willen borstvoeding toch graag zoveel mogelijk stimuleren? Wie reageert? Een reactie zou leuk zijn! Caroline.

• loes

Ik wistniet dat een consult extra geld koste, ik dacht gewoon dat dat bij het CB Buro hoorde…

• ellen

Op de site van de NVL staat:

"De NVL hanteert als richtprijs € 50 per uur voor een persoonlijk consult, € 0,50 per minuut voor een telefonisch consult en € 75 per uur voor scholing inclusief voorbereidingstijd.

De vereniging is in onderhandeling met de ziektekostenverzekeraars om de kosten van een lactatiekundig consult of hulpmiddelen vergoed te krijgen.

VERGOEDINGEN

Er zijn op dit moment enkele verzekeraars die de kosten vergoeden.

U kunt dit zelf bij uw verzekering navragen.

Soms kan een verwijsbrief van uw arts helpen om voor vergoeding in aanmerking te komen. "

Een andere mogelijkheid zijn de vrijwilligsters van VBN en LLL. Dat kost niets; hooguit onkosten.