werken, leren, huishouden.

• annemiek

Is er iemand die de verkorte opleiding kraamzorg in Goes heeft gevolgd of nu volgt

en mij antwoord kan geven op de volgende vragen:

is de opleiding moeilijk? Moet je erg veel leren? Is het een beetje te doen met een

huishouden en kinderen? Is het leuk? Alvast bedankt!

• loes

Hoi Annemiek.

Ik volg deverkorte opleiding in Goes, ben bijna klaar met het eerste jaar. Volgend jaar april zijn wij gediplomeerd.

Ikvind het werk ontzettend leuk, je werkt heel zelfstandig. Ik ben sinds begin december alleen aan het werk, ik heb 5 gezinnen lang begeleiding gehad. Het eerste gezin de hele tijd en de volgende gezinnen steeds wat minder.

Ja je moet best wat leren maar ik vind het niet moeilijk. Je studeert in blokken van 8 weken. Na 8 weken krijg je een toets over de stof.

Ik vind het goed te combineren met kinderen, dievan mij zijn 12, dus hebben geen oppas meer nodig.

Mocht je nog meer willen weten laat het maar horen.

Heb je al bericht gehad dat je bent aangenomen?? Ik heb gehoord dat ze maar een groep van 6 vrouwen willen, onze groep bestond uit 8, is er eentje afgevallen.

Groetjes Loes

• Annemiek

Bedankt Loes, voor je informatie. Ik wil enkel nog weten van hoe lang tot hoe lang

een schooldag duurt. Wat mij ook eng lijkt, is 's nachts op pad te moeten en het

adres niet kunnen vinden. Maar zover ben ik nog niet. Ik ben op gesprek geweest,

maar ik vond dat ze je erg bang maakten met vanalles, b.v. dat je onregelmatig

moet werken, op wacht staan, soms lange dagen maakt, enz. Maar dat wéét je

toch als je aan dit beroep begint? Verder moet ik het nog afwachten.

Groetjes, Annemiek.