Niet normaal meer

• Arzu

Hoi allemaal,

Ik ben Arzu van Kraamzorg “Het Meer” in Houten en wil het graag hebben over

gezinnen die we geen zorg kunnen bieden.

Iedere dag weer bellen er tientallen zwangere vrouwen voor kraamzorg en iedere keer moeten we er tegen een groot aantal, helaas we zitten vol, zeggen.

Dit vind ik zo erg, ik leef echt met ze mee, maar we kunnen niet anders.

Wij zijn maar met 8 kraamverzorgenden, waarvan er 4 leerlingen zijn. We kunnen niet wachten om meer gezinnen te helpen.

De gezinnen weten dat er heel moeilijk aan kraamzorg te komen is en willen ieder aannemelijk bod (als ik het zo mag zeggen) aannemen. Het is toch te triest voor woorden dat een zwangere vrouw, juist in een hele gelukkige tijd van haar leven, vol stress zelf moet gaan zoeken. De verzekeraars kunnen ook niets meer doen.

Wat vinden jullie van deze situatie?

Wij hebben al meerdere malen geadverteerd, maar helaas reageren er geen kraamverzorgenden, wel leerlingen, maar die kunnen we zonder gediplomeerde kraamverzorgenden natuurlijk niet begeleiden.

Arzu Gunes

Kraamzorg “Het Meer”

tel: 030-6037051

• Yvonne

Hallo Arzu, Ik kan me heel goed voorstellen dat je je daar niet prettig bij voelt. Als je personen in de omgeving van Amersfoort hebt wonen die nog kraamzorg nodig hebben, mag je ze mijn e-mail adres wel geven. Misschien dat ik iets voor ze kan betekenen??

Groetjes

Yvonne

• Jackie

Hallo Arzu,

Ik zit in het zelfde schuitje ik krijg continu zwangere vrouwen aan de lijn die ik niet kan helpen. Ik heb 8 meisjes in dienst. Het is gewoon te gek voor woorden hoe moeilijk het is om alle aanvragen te honoreren. Huilende vrouwen aan de lijn te krijgen die je niet kan helpen. In de zomerperiode loopt iedereen al dubbele diensten en zelf draai ik ook veel diensten gewoon omdat je de mensen niet wilt laten zitten. Maar er zit niets anders op. Je kan jezelf niet in tienen splitsen als dat kon zou ik dat ook onmiddelijk doen om ze te helpen. Maar helaas ik ben wonder woman ook niet. De overheid zou veel meer moeten doen om dit beroep aantrekkelijker te maken! Ik leef met je mee. Zendt me een mailtje als je hierover verder wil corresponderen.

Jackie SchollaardtArzu schreef:

>

> Hoi allemaal,

>

> Ik ben Arzu van Kraamzorg “Het Meer” in Houten en wil het

> graag hebben over

> gezinnen die we geen zorg kunnen bieden.

> Iedere dag weer bellen er tientallen zwangere vrouwen voor

> kraamzorg en iedere keer moeten we er tegen een groot aantal,

> helaas we zitten vol, zeggen.

> Dit vind ik zo erg, ik leef echt met ze mee, maar we kunnen

> niet anders.

> Wij zijn maar met 8 kraamverzorgenden, waarvan er 4

> leerlingen zijn. We kunnen niet wachten om meer gezinnen te

> helpen.

> De gezinnen weten dat er heel moeilijk aan kraamzorg te komen

> is en willen ieder aannemelijk bod (als ik het zo mag zeggen)

> aannemen. Het is toch te triest voor woorden dat een zwangere

> vrouw, juist in een hele gelukkige tijd van haar leven, vol

> stress zelf moet gaan zoeken. De verzekeraars kunnen ook

> niets meer doen.

> Wat vinden jullie van deze situatie?

> Wij hebben al meerdere malen geadverteerd, maar helaas

> reageren er geen kraamverzorgenden, wel leerlingen, maar die

> kunnen we zonder gediplomeerde kraamverzorgenden natuurlijk

> niet begeleiden.

>

> Arzu Gunes

> Kraamzorg “Het Meer”

> tel: 030-6037051

• Abby

Jackie schreef:De overheid zou veel meer moeten doen om dit beroep aantrekkelijker te maken.

Om te beginnen zoud de opleiding tot kraamverzorgster ook aangeboden moeten worden in een part-time variant. Ik ken echt heel veel vrouwen die als herintreedster weer aan de slag zouden willen als kraamverzorgster maar waarvoor de opleiding een struikelblok vormt. Zonde, want op deze manier loopt de kraamzorg vele gemotiveerde krachten mis.

Part-time werken in de kraamzorg kan, waarom de opleiding niet?

Mvg, Abby

• Abby

Excuus, gepost op de verkeerde plek…

• Corrie

hallo Arzu,

Ik werk sinds kort voor mezelf. Om de gezinnen zorg te geven waar ze recht op hebben. Mijn werkgebied is in Leiden, Leiderdorp, Oestgeest, Voorschoten en Wassenaar. Alleen geen huisdieren.

Ik hoop van je te horen!

Groetjes, Corrie du Prie