placenta

• geert en annette

Hallo allemaal,mijn lieftallig vrouwtje is nu 33 weken zwanger,alles ging goed tot afgelopen woensdag.

Ze werd om 5 uur wakker en dacht dat ze in bed peplast had,ze deed het licht aan en…èèn en al bloed!!!!!!!!

Dan krijg je dus echt bijna een beroerte!

Als een gek naar het ziekenhuis,en gelukkig het hartje klopte nog.

Het schijnt met de placenta te maken te hebben,deze ligt een stukje voor “de opening”,doordat het hoofdje van de baby er tegenaan komt raakt er elke keer een stukje van de placenta los,volgens de verloskundige.

Dit heeft zich nu 2 maal herhaalt,ze ligt nu weer in het ziekenhuis na 2 dagen thuis te zijn geweest.

Mijn vraag is of iemand hier iets meer van weet, je hoort overal verschillende verhalen waar je eigenlijk niks mee opschiet.

Volgens de verloskundige is de placenta heel erg sterk, je kunt het “tegen de muur aangooien” en dan gebeurd er nog niks, maar hoe is het dan toch mogelijk dat een baby hoofdje het wel voor elkaar kan krijgen dat het losraakt?

En ik kan me echt niet voorstellen dat dit geen gevolgen heeft voor de baby, hoewel er volgens de verloskundige niks aan de hand is!

En aan wie kun je het beter vragen aan de moeders die dit misschien ook hebben meegemaakt!

Groetjes Annette en Geert.

• hanan

Nou wat een gek verhaal zeg.

Ik vind het een beetje kort door de bocht van de verlosk. om jullie zo te informeren.

Ik kan je niet vertellen wat je vrouw heeft, maar ik kan je volgens mij wel vertellen dat je vrouw in het ziekenhuis op de juiste plek is.

Het bloeden van de placanta na de innsteling is niet normaal, en als hij loslaat, dan ben je de bok, kan ik rustig zeggen.

Ik kan wel wat bedenken hoe en waar de placenta nu zit, maar dat is voor mij gissen.

Vertrouw er op dat je vrouw en toekomstige kind op een veilige plek zijn.

Vraag gewoon aan de gyn, of verpleegkundige hoe het in elkaar steekt en dat je het verhaal van de verlosk. niet duidelijk vond.

En dat je de placenta tegen de muur kan gooien ,zo sterk is die !!!!

Nou waanzin, als de placenta uit de buik is, heeft hij geen functie meer en kan je hem weggooien.

Ik zelf werk op de kraamafd. in een ziekenhuis, en probeer zo veel mogelijk duidelijk heid te criëren voor de client, en als ik dat niet kan doen, vraag ik het een ander.

Heel veel succes,

Ik hoor graag hoe het is afgelopen.

Hanan

• Monique

Hoi, Geert en Annet

Ikzelf heb dit ook meegemaakt, met 33 weken.Met spoed naar het ziekenhuis, en daar bleek met de echo dat er geen afwijkingen aan de placenta te vinden was. Gelukkig maar, bij een totale loslating van de placenta heeft het kindje nog maar een paar minuten om gehaald te worden. Dit wordt dan een spoedkeizerssnede met volledige narcose en een horizontale snede.

Ik moest in het ziekenhuis blijven voor observatie, mocht niet eten, alleen liggen, met een C.T.G. om de hartactie van het kindje te volgen. Om 14.00 uur was de zeer ernstige bloeding (Men schat dat ik 3/4 tot 1 liter bloed had verloren).Om 22.30 uur bleek de hartslag van het kind gedaald te zijn tot 60 slagen per minuut. Ik moest op m“n zij, toen ging het iets beter. Om 22.45 uur hetzelfde in de zijligging. De gyneacoloog kwam uit huis met spoed, en ik kreeg om 23.00 een spoedkeizerssnede. Om23.03 uur werd onze zoon geboren, met aanvankelijk wat ademhalingsproblemen en hartritmestoornissen. Hij is nu bijna twee en een heerlijk ventje. Z”n 2 zussen zijn gek op hem. Maar vergeten doe ik dit nooit!!!

Heel veel sterkte toegewenst.