Deeltijdopleiding???? Wie heeft meer info?

• Kiki

Ik (30 jr, 3 kids) wil heel graag kraamverzorgster worden. Ben dan ook al vrij lang allerlei informatie aan 't verzamelen over de mogelijkheden van de (verkorte) opleiding. Ook al diverse malen contact gehad met kraamzorginstellingen en scholen.

Overal lees ik dat er een groot tekort is aan werknemers in de zorg en dat er met name voor herintreders volop mogelijkheden zijn om werk/opleiding en de zorg voor de kinderen goed te combineren.

Zolang ik al op zoek ben naar informatie, is 't me nog steeds niet gelukt om een deeltijdopleiding te vinden.

Kan iemand mij vertellen of 't uberhaupt mogelijk is om de opleiding in deeltijd te volgen? Bijvoorbeeld 2 dagen per week (bijv. onder schooltijd) en/of lesuren in de avond?

Met de zorg voor 3 opgroeiende kids is 't voor mij op dit moment niet haalbaar om de verkorte opleiding te volgen, waarbij je meer dan 25 uur per week werkt/studeert.

Ik wil zo graag starten. Wie weet raadt?

Dank voor jullie reacties.

Kiki

• Elly

Kiki,

De variant waar jij om vraagt ken ik nog niet. De deeltijdopleiding vraagt altijd nog tenminste een beschikbaarheid van 20 uur per week.

Elly

• een andere kiki

Hoi Kiki,

Ik zit met hetzelfde, ik heb alle opleidingen uitgeplozen en helaas, een deeltijd opleiding bestaat er m.i. niet.

Op het moment dat je gediplomeerd bent zijn de mogelijkheden om part-time te werken heel goed, alleen de opleiding vormt een struikelblok, vreemd, omdat er toch zo'n groot tekort is, ik denk dat de branche er verstandig aan doet om in het opleidingstraject meer rekening te houden met herintreedsters met kleine kinderen. Op het moment dat dat gebeurd zullen een hoop gemotiveerde dames zich laten omscholen, dat weet ik zeker.

Een vrij botte reactie die ik kreeg toen ik hier dezelfde vraag als jij stelde was: je bent niet genoeg gemotiveerd! Echt totale onzin, met motivatie heeft het niets te maken! Wel met een stukje organisatie van gezin en oppassen. Tijdens het part-time werken heb ik een goede oppas maar niet voor een lange full-time periode van opleiding.

Dus, wachten tot je kinderen groot zijn en zichzelf kunnen redden, dat is denk ik de enige oplossing (voor mij dan)

Succes, en mocht je nog tegen een deeltijdopleiding aanlopen, dan ben ik een en al oor!

Groetjes, Kiki

• Kiki

Elly,

Je hebt 't over een deeltijdopleiding van tenminste 20 uur. Bedoel je hiermee de verkorte opleiding in 13/18 maanden zoals ie bij de kraamzorginstellingen vaak wordt aangeboden of is dit een andere variant?

Kiki

• Kiki

Hoi andere Kiki,

Ben blij dat ik niet de enige ben die hier tegen aanloop. Met kleine kinderen is ‘t inderdaad onmogelijk om een bijna fulltime opleiding te volgen, ook al is het ’maar' voor 13 maanden. Gek he, ze schreeuwen om herintreedsters. Parttime werken is geen probleem, maar parttime studeren blijkbaar wel.

Nou ja, we wachten gewoon onze kans af. En mocht ik nog iets vinden, zal ik je berichten goed?

Groetjes,

Kiki

• wiesje

dames bij mij hetzelfde probleem ,ik wil heel graag aan de slag maar kan de perfecte opleiding niet vinden.

heb een kleine van twee jaar en beperkte oppas.

succes,ik hoop dat het ons luktKiki schreef:

>

> Hoi andere Kiki,

>

> Ben blij dat ik niet de enige ben die hier tegen aanloop. Met

> kleine kinderen is 't inderdaad onmogelijk om een bijna

> fulltime opleiding te volgen, ook al is het ‘maar’ voor 13

> maanden. Gek he, ze schreeuwen om herintreedsters. Parttime

> werken is geen probleem, maar parttime studeren blijkbaar wel.

>

> Nou ja, we wachten gewoon onze kans af. En mocht ik nog iets

> vinden, zal ik je berichten goed?

>

> Groetjes,

>

> Kiki

• wiesje

ja bedankt kiki

groetjes wiesjewiesje schreef:

>

> dames bij mij hetzelfde probleem ,ik wil heel graag aan de

> slag maar kan de perfecte opleiding niet vinden.

> heb een kleine van twee jaar en beperkte oppas.

> succes,ik hoop dat het ons luktKiki schreef:

> >

> > Hoi andere Kiki,

> >

> > Ben blij dat ik niet de enige ben die hier tegen aanloop. Met

> > kleine kinderen is 't inderdaad onmogelijk om een bijna

> > fulltime opleiding te volgen, ook al is het ‘maar’ voor 13

> > maanden. Gek he, ze schreeuwen om herintreedsters. Parttime

> > werken is geen probleem, maar parttime studeren blijkbaar

> wel.

> >

> > Nou ja, we wachten gewoon onze kans af. En mocht ik nog iets

> > vinden, zal ik je berichten goed?

> >

> > Groetjes,

> >

> > Kiki

• karin Leeuw

Wiesje, ga ervoor, zoek een goede oppas en neem eem jaar de tijd voor jezelf Het is de moeite waard. Met een beetje flexibiliteit van de mensen om je heen kom je heus een heel eind. Dat heb ik tot nu toe ervaren. Het is een zwaar jaar. Maar het werk is het waard! Kijk eens op de kraam.pagina naar de opleidingsmogelijkheden Er zijn toch hele goede creches Mijn werkgever Kraamzorg Delfland draagt bij aan de kosten voor kinderopvang bijvoorbeeld. Groeten Karin wiesje schreef:

>

> ja bedankt kiki

> groetjes wiesjewiesje schreef:

> >

> > dames bij mij hetzelfde probleem ,ik wil heel graag aan de

> > slag maar kan de perfecte opleiding niet vinden.

> > heb een kleine van twee jaar en beperkte oppas.

> > succes,ik hoop dat het ons luktKiki schreef:

> > >

> > > Hoi andere Kiki,

> > >

> > > Ben blij dat ik niet de enige ben die hier tegen aanloop.

> Met

> > > kleine kinderen is 't inderdaad onmogelijk om een bijna

> > > fulltime opleiding te volgen, ook al is het ‘maar’ voor 13

> > > maanden. Gek he, ze schreeuwen om herintreedsters. Parttime

> > > werken is geen probleem, maar parttime studeren blijkbaar

> > wel.

> > >

> > > Nou ja, we wachten gewoon onze kans af. En mocht ik nog

> iets

> > > vinden, zal ik je berichten goed?

> > >

> > > Groetjes,