postpartumdepressie Scriptie

• sabien netel

Hallo, wie kan mij helpen aan juiste informatie over post partum depressie. ik moet namelijk een scriptie maken over dit onderwerp en moet dan ook 2 stellingen noemen, maar kan niet echt iets bedenken!!

wie weet is er iemand die zelf een scriptie over post partum depressie heeft gemaakt.

Alsjeblieft help mij!

mail me zo snel mogelijk

dank je wel alvast.

groetjes van sabien

• Part. Kraamzorg Gertie Hage

hoi sabien, Er is nu een programma op R,T,L,4 over P,D, Groetjes.

• Caroline

hoi Sabien, probeer info te krijgen via stichting selene,een organisatie die zich bezighoud met postpartumdepressie,en ook hulp bied aan vrouwen die dit hebben.Je kunt bij hun hele goede brochures bestellen,vlgs mij ook via internet.Een goed boek:hoezo roze wolk ? schrijvers:marianne cuisinier en jannie smit-wiersinga.Nog een boek:vrouwen en hun partners over p.n.d,alleen de p.n.d is veranderd in post partum depressie.Ik heb er geen scriptie over gemaakt,maar heb er wel wat ervaring mee en veel erover gelezen.Dus mocht je specifieke vragen hebben,kun je het altijd vragen.succes,het gaat je vast wel lukken!!groetjes,caroline.

• marjolein

mijn moeder heeft het vroeger gehad! Ruim 11 jaar lang! Misschien mag je haar wel vragen stellen! (vast wel want mijn moeder is ook kraamverzorgster, ik ook) je kunt haar mailen op f.patz@chello.nl

Groetjes, Marjolein

• Karin

Hoi Sabien,

Ik heb net vorige week mijn scriptie over ppd ingeleverd. Het is inderdaad erg moeilijk om hier stellingen over te bedenken, maar het is niet moeilijk om informatie over ppd te vinden.

Wat is jouw vraagstelling/ doelstelling?

Moet je ook nog een presentatie erover houden? Misschien heb ik dan een paar tips voor je!

Mail me maar!

Groetjes Karin

• sabien netel

hoi karin

bedankt voor je reactie!

ik heb mijn scriptie net af en het is aardig gelukt, en ja ik moet nog een korte presentatie houden volgende week dinsdag!!

dus als je nog iets weet graag

groetjes van sabienKarin schreef:

>

> Hoi Sabien,

> Ik heb net vorige week mijn scriptie over ppd ingeleverd. Het

> is inderdaad erg moeilijk om hier stellingen over te

> bedenken, maar het is niet moeilijk om informatie over ppd te

> vinden.

> Wat is jouw vraagstelling/ doelstelling?

> Moet je ook nog een presentatie erover houden? Misschien heb

> ik dan een paar tips voor je!

> Mail me maar!

> Groetjes Karin

• Karin

Ik heb twee situaties bedacht, waarin een de kraamvrouw de babyblues heeft en de ander waar ze een post partum depressie heeft.

Zo weet de klas de verschijnselen te herkennen en kun je ze pratende houden over de bijbehorende begeleiding van het gezin.

Veel succes