Makkelijk lijstje voor kraamverzorgster

• Karin

Hoi,

Ik ben een perfectioniste (ik weet het). Ik ben bezig met een lijstje met allerlei punten zodat de kraamverzorgster de weg in ons huis makkelijker kan vinden. Bijvoorbeeld hoe bepaalde apparaten werken (vaatwasser, magnetron), waar bepaalde dingen staan (stofzuiger, extra glazen, boodschappen), liever niet roken (eventueel in berging), dat ze mogen meeeten, dat ze geen theedoeken hoeven te strijken, wat onze eetgewoontes zijn, etc.

Niet om belerend over te komen maar het zou mij zelf erg handig lijken.

Mijn vraag aan jullie kraamverzorgsters: wat kan ik nog meer op het lijstje zetten? waar loop jij altijd tegen aan?

Ook wil ik graag de kraamverzorgster een kadootje na afloop geven (ik ga er maar van uit dat het een leuke kraamverzorgster is). Bloemen of een VVV bon vind ik erg afgezaagd. Wat vinden jullie leuk om te krijgen. En wat is “normaal”?

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

• karin

Hallo Karin

Alles op je af laten komen Lekker van je kraamtijd gen ieten is het belangrijkste. De kraamverzorgster die bij je komt weet haar weg wel. Haar gewoon de ruimte geven zou ik je willen adviseren en de tijd nemen om aan je kleintje te wennen en vooral genieten Groet van een naamgenoot Karin

• kraamzorg Little-care

hoi Karin ook ik ben kraamverzorgster en ik vind altijd wel m,n weg in huis wij zijn daar heel handig in geworden. wij kennen bijna alle wasmachines uit ons hoofd en we zullen het zeker vragen als het niet zo is.

een leuk kado voor een kraamhulp is ,, Laten zien dat je haar waardeer en probeer zeker een vertrouwens band met haar op tebouwen want je kraamperiode is heel kostbaar.

Maar zelf vind ik altijd een persoonlijkbriefje en evt een geboortekaartje met een foto de leukste kado,s. Daar kan voor mij geen kadobon tegen op. de meeste kraamverzorgsters bewaren dit ook altijd en bloemen ofzo zijn weer snel weg. En een blijvende herinnering niet. groetjes Nelleke.

p.s. een prettige kraamtijd.

• loes

Hoi Karin.

Meestal staat er op de achterkant van het zorgdossiier zo'n lijstje, over leefgewoontes, huishoudelijke taken, meeeten, roken huisdieren enzovoort. Dit wordt bij ons kraamcentrum altijd bij het intakegesprek ingevuld.

En werden je niet druk maken. Als ik niet weet hoe een apparaat werkt, vraag ik het liever even dan iets stuk te maken.

Verder staan in de meeste huizen de dingen op standaardplaatsten; stofzuiger in gangkast, schoonmaakspullen in kastje onder gootsteen en als het niet zo is dan vind ik het toch wel.

Over kadootjes gesproken, bij de meeste gezinnen krijg je wel wat, , ik vind gewoon het idee dat ze je op die manier willen bedanken ook heel waardevol.

Succes

• Myranda

Hallo Karin,

Erg afgezaagd maar ook ik heb geen briefjes nodig. Wij vinden onze weg echt!

En af en toe vragen is aan de ene kant toch ook wel weer prettig voor de kraamvrouw dan heb je nog wat controle over je eigen huis.

Wat ik tot nu toe het leukste vond als afscheidscadeautje was dat ik de laatste dag niet hoefde te komen. Wij hadden toen nog 4uurtjes staan en dat kraamgezin vond dat ik zo hard had gewerkt dat ze me een extra dagje vrij gunde.

Zij vonden niet dat ik weg moest want ik ben daarna nog 2 keer terug gevraagd.

Groetjes Myranda

Ps Probeer zoveel mogelijk te genieten van jullie kraamtijd. Het is jullie kraamtijd en niet van de kraamverzorgster of het bezoek. Als je dus dingen hebt die je niet prettig vind spreek die dan altijd gelijk uit dat vinden de kraamverzorgsters over het algemeen het prettigst En het werkt veel beter dan briefjes over hoe jullie leefgewoontes zijn.

Succes met je verdere verloop van je zwangerschap. Een goede bevalling toegewenst en vooral heel veel plezier en gezondheid voor jullie gezinnetje.

Laat nog eens horen hoe de kraamtijd is geweest en wat je als afscheidscadeautje hebt gegeven.

• Myranda

Hallo Karin,

Erg afgezaagd maar ook ik heb geen briefjes nodig. Wij vinden onze weg echt!

En af en toe vragen is aan de ene kant toch ook wel weer prettig voor de kraamvrouw dan heb je nog wat controle over je eigen huis.

Wat ik tot nu toe het leukste vond als afscheidscadeautje was dat ik de laatste dag niet hoefde te komen. Wij hadden toen nog 4uurtjes staan en dat kraamgezin vond dat ik zo hard had gewerkt dat ze me een extra dagje vrij gunde.

Zij vonden niet dat ik weg moest want ik ben daarna nog 2 keer terug gevraagd.

Groetjes Myranda

Ps Probeer zoveel mogelijk te genieten van jullie kraamtijd. Het is jullie kraamtijd en niet van de kraamverzorgster of het bezoek. Als je dus dingen hebt die je niet prettig vind spreek die dan altijd gelijk uit dat vinden de kraamverzorgsters over het algemeen het prettigst En het werkt veel beter dan briefjes over hoe jullie leefgewoontes zijn.

Succes met je verdere verloop van je zwangerschap. Een goede bevalling toegewenst en vooral heel veel plezier en gezondheid voor jullie gezinnetje.

Laat nog eens horen hoe de kraamtijd is geweest en wat je als afscheidscadeautje hebt gegeven.

• Natalie

Ben het helemaal met iedereen eens.

Een lijstje komt ook wel erg regelneefig over en wij vinden alles inderdaad eeerg snel!Maar dat is ook ons werk!

En op de 1e dag heb je dan al meteen van alles om over te praten,hoe en waar…als dat op een briefje staat lees je daar zo overheen en het komt op mij erg onpersoonlijk over!!

Kadootjes??Altijd leuk!!Foto's en geboortekaartje doen het altijd goed!

Luister goed de hele week naar eventuele interesses en probeer het daarop toe te spitsen!

Ik ben juist dol op persoonlijke kadootjes(theepotje met thee omdat ik zo'n theeleut ben,ik ben dol op het wiegjebedeltje wat ik kreeg voor aan mijn ketting,

bloemen vergaan heel snel en bovendien heb je er geen tijd voor om van te genieten…….

GENIET van je kraamtijd,dat is het belangrijkste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Myranda schreef:

>

> Hallo Karin,

>

> Erg afgezaagd maar ook ik heb geen briefjes nodig. Wij vinden

> onze weg echt!

> En af en toe vragen is aan de ene kant toch ook wel weer

> prettig voor de kraamvrouw dan heb je nog wat controle over

> je eigen huis.

>

> Wat ik tot nu toe het leukste vond als afscheidscadeautje was

> dat ik de laatste dag niet hoefde te komen. Wij hadden toen

> nog 4uurtjes staan en dat kraamgezin vond dat ik zo hard had

> gewerkt dat ze me een extra dagje vrij gunde.

> Zij vonden niet dat ik weg moest want ik ben daarna nog 2

> keer terug gevraagd.

>

> Groetjes Myranda

>

> Ps Probeer zoveel mogelijk te genieten van jullie kraamtijd.

> Het is jullie kraamtijd en niet van de kraamverzorgster of

> het bezoek. Als je dus dingen hebt die je niet prettig vind

> spreek die dan altijd gelijk uit dat vinden de

> kraamverzorgsters over het algemeen het prettigst En het

> werkt veel beter dan briefjes over hoe jullie leefgewoontes

> zijn.

> Succes met je verdere verloop van je zwangerschap. Een goede

> bevalling toegewenst en vooral heel veel plezier en

> gezondheid voor jullie gezinnetje.

>

> Laat nog eens horen hoe de kraamtijd is geweest en wat je als

> afscheidscadeautje hebt gegeven.