v.w.o. c.niveau leeftijd 18 jaar.graag informatie over de mogenlijkheden voor de opl kraanhulp.in regio rotterdam.
Ik werk voor kraamzorg Delflnd, misschien kun je daar eens informeren naar de mogelijkheden. Ze zitten in Rijswijk , maar het werkgebied loopt van de b driehoek zoetermeer tot en metHoek van Holland. Ook kun je info aanvragen bij thuiszorg Rotterdam. Bij ons is de minimum leetijd 18 jaar ,diploma lhno/vb0 2 vakken op Cniveau, waaronder nederlands en 4 vakken op B niveau. Maar ga eens praten. Nee heb je ja………Tel 015-2148700 email; kraamzorg_delfland@wxs.nl.De opleioding duurt 13 tot 18 maandenAls je meer info wilt mag je me altijd mailen Groetjes Karin
Hoi allemaal,
Ik ben dus Renate en zou graag een opleiding volgen tot kraamverzorgende,
toen ik het berichtje van Karin las wist ik dat het voor mij ook zou kunnen omdat ik een vbo c diploma heb.
Ik zou dan ook graag aan karin willen vragen via welke school ze deze opleing gevolgt heeft of als iemand anders iets weet zou ik het graag willen horen.
Alvast bedankt.
Beste Renate en Rebecca,
Je kunt op 2 manieren kraamverzorgende worden en dat is via de verkorte opleiding, dit is een opleiding voor volwassenen, meestal moet je 21 jaar zijn, maar er zijn ook wel instellingen die al leerlingen van 18 jaar aannemen.
Het beste kun je bij een kraamcentrum of thuiszorginstelling bij jou in de buurt informeren. De opleiding gaat ook altijd via een kraamzorg- of thuiszorginstelling. Zij betalen de opleiding voor jou en jij bent dan ook in dienst bij hen.
Een andere mogelijkheid is via de 3 jarige dagopleiding voor verzorgende. Je wordt dan breed opgeleid en volgt in het laatste jaar je uitstroomrichting kraamverzorging. Breed opgeleid wil zeggen dat je ook deelkwalificaties krijgt over het werken in de verstandelijk gehandicaptenzorg, ouderenzorg, thuiszorg en zorg voor chronisch zieken en lichamelijk gehandicapten. Als je nog geen ervaring in de zorg hebt en je bent nog geen 21 zou ik je aanraden de brede, 3-jarige dagopleiding te volgen. De verkorte opleiding is erg zwaar en valt voor jonge leerlingen die nog geen ervaring hebben met een eigen huishouden of het werken in de zorg meestal erg tegen.
De dagopleiding kun je volgen aan een ROC (Regionaal opleidingen centrum) bij jou in de buurt.
Sukses met jullie keuze
Bernadet Sprenkeling (docent verzorgendeopleiding ROC Nova College)
hoi,
ik ben Isabella Voerman en ik ben 14 jaar oud.
ik zit nu in het 2e jaar VMBO en ik ga volgend jaar naar de sector Zorg & Welzijn op het kader niveu.
ik zou graag willen weten wat voor opleiding ik hierna zou kunnen doen om kraamverzorgende te kunnen worden en welke vakken ik hiervoor nodig heb.
groetjes Isabella
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?