zwanger en prozac

• Wilma

Ik slik het anti-depressiemiddel prozac.

Ik wil graag zwanger worden, maar het gebruik van prozac houdt mij tegen.

Ik heb al een paar keer geprobeerd om te stoppen met dit middel, maar dit lukt niet.

Weet er iemand of zwanger en prozac samen gaan?

Is er misschien iemand die prozac tijdens de zwangerschap gebruikt heeft, en hoe

ging het met het kindje tijdens de zwangerschap en na de geboorte?

Zitten er risico's aan?

• karin

Wat zegt je arts hiervan ? Maak het bespreekbaar zou ik zeggen karin

• Caroline

ik kom regelmatig bij kraamvrouwen die tijdens zwangerschap antidepressiva gebruiken.Dit moet zeker onder goede begeleiding van een arts,en na de bevalling is een goede controle van het kindje zeker nodig!Het zijn toch sterke medicijnen,en het zou natuurlijk beter zijn als je voor een zwangerschap zou stoppen.Toch gebeurt dit niet altijd,en kan het ook gewoon goed gaan.Wat ik me wel afvraag is,ben je er zelf aan toe om een kind te krijgen,een zwangerschap kan veel van je lichaam vragen,en na de bevalling is de eerste periode ook vaak zwaar.Dit zijn wel dingen waar je goed over na moet denken.Jij weet zelf het beste of je er wel of niet aan toe bent.succes!!!! caroline.

• Caroline

nawoord van caroline:Ik zou geen risico`s nemen,want de kans op afwijkingen bij de baby is zeker aanwezig,het lijkt mij dus beter te wachten met zwanger worden tot je geen prozac meer slikt.Maar ik ben geen arts,dus ik zou het zeker met je arts bespreken!! caroline.