Hallo,
Misschien weet iemand een antwoord voor mij. Ik wil graag over een tijdje een 3e kindje, mocht dat natuurlijk lukken. Maar mijn probleem is het gewicht van mijn 2 oudste kinderen. Dochter woog 4070 gram en was 3 weken te vroeg (vermoeden bestaat dat ze zelfs 4 weken te vroeg was). Zij is in het zh geboren, na een vac. extractie en een inleiding. Mijn zoon is thuis geboren en woog 6010 gram (ja 12 pond). Hij was 1 dag voor de uitgerekende datum geboren. En ook hij had waarschijnlijk nog een weekje langer moeten blijven zitten. Nu is dat een byzonder moeilijke bevalling geweest, waar zelfs de kraamverzorgster veel moeite mee had. Mijn zoon overleed bijna en heeft een Erbse Parese. Het gaat nu wel goed hoor, maar mijn angst is toch dat de volgende keer, nog erger zal worden. Ik heb al gehoord dat ik niet automatisch een keizersnee mag hebben. Maar ja, nog een keer een enorm zwaar kind, en vooral de risisco´s die dat met zich mee brengt. Dat willen we natuurlijk niet. Dus extra in de gaten gehouden worden, zou dit keer wel fijn zijn. Dat is de vorige keer beslist niet gebeurd. Geen 1x een echo gehad zelfs… Is mijn angst reëel? Klopt het dat het volgende kind nog zwaarder zal worden??? Ik had geen suikerziekte, geen zwangerschapssuiker, maar “gewoon” een heel goed werkende baarmoeder…. Met veel bloedvaten, die enorm hun best deden. Dus dit zal dan de volgende keer ook wel zo zijn, maar ik kan dan toch gewoon naar het ziekenhuis gaan of mag dat niet? Weten jullie dat?
groetjes Monique van Veronica en Lucas