Geen Kraamzorg?!

• PKGH

Geen kraamzorg!! En u mag zelf u kraamzorg regelen van uw verzekering en u woont in de omgeving Amsterdam/Amstelveen ?!

Particuliere Kraamzorg Gertie Hage

Amstelveenseweg 716 B

1081 JK Amsterdam

Tel.: 020 6104420

Fax: 020 6104344

E-mail: pkgh@xs4all.nl

• Myranda

Hallo

OOk ik ben een particulier kraamverzorgster maar dan werkzaam in de regio Arnhem-Nijmegen.

Ik vraag mijn altijd af waarom kraamvrouwen die op het ogenblik genoegen nemen met de gegeven kraamuren van de thuiszorg die hier 6x8 uur zijn in dien mogelijk.

Maar er zijn in deze regio nog steeds verzekeringen die 80 uur vergoeden.

Het is een kwestie van iets verder kijken dan alleen de thuiszorg!!!!!!!!!!!!!

Groetjes en werkze Myranda.

• PKGH

Hoi Myranda,

Volgens mij is het volgende aan de hand, De verzekeringen (ook de ziekenfondsen) willen het liefst dat de kraamvrouwen de kraamzorg door hun laten regelen. Wat zij dan doen is zeker niet in zee gaan met een Particulier kraamverzorgster, want die kan inderdaad gewoon de gewenste hoeveelheid zorg leveren, maar dat kost hun dus veel geld.

Wat ze doen is ze zetten dit uit bij zogehete “erkende kraamburo's” die deze hoeveelheid zorg dus niet kunnen leveren. Het straatje van de verzekeringen is dus weer schoon. Zij hebben hun “best” gedaan maar helaas kan het kraamburo niet leveren. Wie worden er beter van??? De verzekeringen natuurlijk weer!!!! Want uiteindelijk wordt in sommige gevallen nog niet de helft van de kraamzorg geleverd!!!!. Je hebt gelijk als je zegt KRAAMVROUWEN kijk verder dan de kraamburo's die in dienst staan van de verzekering. Gelukkig merk ik dat steeds meer kraamvrouwen zelf aktief op zoek gaan naar de zorg die zij willen hebben, en zich niet door hun verzekering een kraamburo laten opdringen!!

Je hebt tenslotte veel geld betaald voor deze zorg en als je hem nodig hebt word je afgescheept met nog niet de helft van de zorg waar je recht op hebt!!!

• Myranda

Hallo

Bedankt voor je reactie

Maar het probleem waar ik ook regelmatig tegen aan loop is dat de kraamvrouwen het vaak wel willen maar dat ze erg bang worden gemaakt voor het niet goed gaan van de kraamzorg. Omdat de kraamzorg evt ziek werd of een been breek nou neem van mijn aan dat dat als een zelfstandig werkende kraamverzorgster je volgens mijn veel langer door werk ook al ben je doodziek! Gelukkig gebeurt dit erg weinig.

Omdat we ons veel meer verantwoordelijk voelen voor onze eigen kramen.

Groetjes Myranda

• Caroline

Op zich is het goed als mensen zelf achter zorg aangaan,mits ze zich maar bewust zijn bij een keuze wat kwalitatief goede kraamzorg is!!!! Kraamzorg is een VAK waar je voor moet leren,en wat vaak veel meer inhoud dan wat mensen zelf denken.Pas als je in de zorg bezig bent bij de mensen,zien ze pas wat er allemaal bij komt kijken,zeker bij een eerste kindje.Zij zullen zich dus mijns insziens goed moeten laten informeren bij de verschillende kraambureau`s! groet,caroline.

• Myranda

Hallo Caroline.

Dat zit bij mij wel goed ik zit nu al weer ruim tien jaar in het vak.

Ben echt gediplomeerd en de verloskundige in de deze regio is

schijnbaar erg over me te spreken want ze delen gretig mijn folder

uit en geven regelmatig mijn telefoonnummer aan kraamvrouwen maar

die kraamvrouwen worden dan gewoon bang gemaakt door de verzekering.

Ikzelf heb het wel geweten toen ik mijn 2 kinderen kreeg heb ik twee maal 80 uur

kraamzorg gehad van mijn collega.

Terwijl andere genoegen namen met het toendertijd 6x4 uur per dag.

Groetjes Myranda

• Caroline

hoi,myranda,zo zie je maar weer,er zijn gelukkig ook nog genoeg goede kraamverzorgenden.Ik ben zelf werkzaam bij een particulier bureau en dit bevalt goed,krijgen regelmatig bijscholingen,werken aan de borstvoedingscertificering enz.Ik zelf voel mij ook altijd erg verantwoordelijk voor `mijn`kraamgezinnen,werk veel in wijkzorg,vaak omdat deze mensen dat zelf willen.Maar vaak ben ik ook wel langer bezig dan de bedoeling is.Zit zelf bijna 13 jaar in het vak.Ik begrijp dat jij geheel zelfstandig werkt, lijkt mij best lastig,want je kan niet terugvallen op C.A.O thuiszorg,en je moet zelf je verzekeringen/belastingen enz regelen? En hoe doe je dat met vrije dagen/vakanties???Ben je altijd beschikbaar dan? groetjes,Caroline.