Kraamverpleegkundige

• Joline

Hallo,

Ik ben op het moment nog bezig met de opleiding voor kraamverzorgster maar ik weet al dat ik verder wil ,want mijn droom is toch om te gaan werken op de kraamafdeling als verzorgende of verpleegkundige.Kan iemand mij tips geven wat ik het best kan doen.

• Marjolein

Hoi,

Ik ben momenteel ook nog bezig met de opleiding verzorgen.

Dus ook voor kraamverzorgende. Dit is mijn laatste jaar. Maar ik wil uiteindelijk ook graag op de kraamafdeling werken.

2 weken geleden heb ik een sollicitatie gesprek gehad, Voor de verpleegkundige opleiding. Die ik na de zomervakantie ga volgen. Ik kan je hele wat vertellen over hoe en waar en hoelang je nog moet leren, ik weet niet of je ook de verzorgend e opleiding doet of verkorte. Als je het me laat weten kan ik je meer uitleggen.

Groetjes, Marjolein

• Jackie

Hoi Joline,

Als je niveau 3 afgerond heb kun je verder leren voor kraamverpleegkundige,

dit is niveau 4 voor een aantal vakken kun je vrijstelling krijgen.

Ik weet niet in welk deel van het land je zit maar ik weet dat het nova college in Haarlem hier mee bezig is om dit te intergreren. Plus dat je andere stage adressen en daarvoor weer vrijstelling moet vragen bij het kraamcentrum als je daar wilt blijven werken. Werk je daar nog niet solliciteer dan bij het ziekenhuis in je buurt en deze kunnen je verder wegwijzen waarschijnlijk vergoeden zij ook je opleidingskosten. Maar je bent nog 4 jaar aan het studeren tenzij je voor een aantal vakken vrijstelling krijgt maar het is zeker de moeite waard als daar je hart ligt. succes Jackie.