Ik zit er over te denken mij om te laten scholen tot kraamverzorgende (verkorte opleiding). Ik heb hier eens op het prikbord gezocht, maar kan bijvoorbeeld niet concreet vinden wat je dan zou gaan verdienen. Dat is voor mij wel belangrijk, aangezien ik nu een HBO studie achter de rug heb (met daarna een baan), een huis gebaseerd op dat salaris en een gezin. Ik moet dus voordat ik aan de opleiding zou gaan beginnen goed weten of ik het als kraamverzorgende financieel nog rond kan breien.
Verder wil ik ook graag weten hoe het met werktijden ed zit. Dit ivm met mijn gezin. Wordt je bijvoorbeeld ook 's nachts bij bevallingen geroepen? Mijn man heeft nl vaak vroege diensten en dan zou ons dochtertje geen opvang hebben.
Ook wil ik graag weten wat er na het behalen van je diploma voor mogelijkheden zijn mbt de werktijden. Aangezien ik een gezin heb met een baby zou ik niet fulltime willen werken. Is dat mogelijk en zo ja, wat zijn daarin de mogelijkheden?
En als laatste zou ik nog willen weten hoe je er achter komt of je er echt geschikt voor bent. Bij een verkorte opleiding zit je immers voor 3 jaar vast. Ik ben nl gek op baby's en het verzorgen ervan. Ik twijfel alleen wel eens over de moeilijke gevallen (dood, medische problemen). Ik vraag me af of ik dat aankan.
Mylene