Ik heb gezien dat er op dit prikbord wel eens reacties staan van personen die bij kraamzorgcentra werken en daar opleidingen verzorgen. Deze vraag is voor hen:
Graag zou ik willen werken als kraamverzorgerster en hiervoor een opleiding willen volgen. In een vorige bericht van mij op dit prikbord blijkt dat het volgen van een 1-jarige versnelde opleiding, in combinatie met de zorg voor mijn gezin op dit moment helaas niet haalbaar is.
In mijn omgeving hoor ik vaak dat ook andere vrouwen wel heel graag in de kraamzorg zouden willen werken maar dat de opleiding een struikelblok is en dat heeft even helemaal niets te maken met een gebrek aan motivatie zoals eerder op dit prikbord werd geschetst. Als de opleiding qua tijd en lesstof gerekt zou worden naar bv. twee jaar en binnen de basisschool tijden zou vallen, dan zouden echt heel veel meer vrouwen de opleiding kunnen volgen, want na de opleiding zijn er part-time functies in overvloed heb ik begrepen.
Zouden jullie mij kunnen vertellen waarom er met zo'n groot tekort aan kraamverzorgers, de opleiding niet wat toegangelijker wordt gemaakt? Ik ben benieuwd naar de antwoorden, misschien sla ik de plank wel volledig mis. Ik pik alleen wat signalen uit mijn eigen omgeving op.
Groet, Kiki