uitgestelde kraamzorg

• Metty Schraal

Ik ben op zoek naar informatie over uitgestelde kraamzorg bij vrouwen die een couveuskind of een adoptief kind,etc. hebben gekregen.

Is er iemand die mij daarover iets meer kan vertellen of adressen weet waar ik de informatie kan krijgen?

Met groet,

Metty Schraal

• Myranda

Hallo Metty

Naar mijn mening kan een kraamvrouw nog kraamzorg krijgen bij een couveuze kind als de kraamvrouw voor de 8e dag naar huis gaat terwijl het kindje in het zkh blijft. Dan blijf je recht houden op de overgebleven dagen als het kindje na een poosje evt weken thuiskomt.

De kraamzorg wordt namelijk verleent aan de kraamvrouw en niet aan de baby wel omdat er een baby is geboren.

Over adoptie kan ik helaas geen mening geven want heb ik nog nooit meegemaakt.

Groetjes Myranda Hopenlijk heb je er wat aan.

• rian

Ik heb wel eens gehoord van de couveuse-nazorg. Een kindje kwam na 4 weken thuis en het gezin kreeg toen nog voor enkele dagen 3 uur hulp per dag.

Ik denk dat dit heel sterk afhankelijk is van bij welke verzekering je zit.

• Christine

Hoi Metty

Ik denk dat je dat het beste kunt navragen bij je eigen verzekering.

Ik ben zelf in het ziekenhuis bevallen, waarna de kleine in de couveuse moest.

Mocht zelf kiezen of ik in het ziekenhuis bleef of naar huis ging.

Ik ben toen gebleven en na een week mochten we beide naar huis.

Ik heb toen nog 2 dagen basiszorg gehad('s morgens en 's middags anderhalf uur)

Misschien vind je hier ook nog wat informatie.

http://couveuse.startpagina.nl/

Groetjes Christine

• Caroline

Bij ons is het zo dat bij couveusenazorg maximaal tot 6 weken na de bevalling er nog kraamzorg gegeven kan worden.Het hangt van de verzekering af hoeveel uren nog.Bij ziekenfonds is dit tot nu toe max 5 dagen van 5 uur,korter mag ook,maar er moet een medische indicatie zijn!! Het gaat hier nog om medische zorg,de huish zorg vervalt hier in principe.Ook na een sectio krijgen mensen soms nog verlate kraamzorg.(na tiende dag is verlate zorg) .groeten,caroline.