Ontbrekend handje...

• Remon&Nathalie

22 november 2001 heb ik een dochtertje gekregen, en hoewel ze verder prima gezond is, mist zij haar rechterhandje vanaf de pols.

Omdat ik op internet heb gezocht en hierover haast niets kon vinden, vraag ik me af of iemand een site weet waar ik informatie kan inwinnen.

Tevens zou ik graag in kontakt komen met mensen die zelf een hand missen of die ook een kindje hebben die een handje missen, om te weten wat de ervaringen van anderen zijn.

Alvast bedankt…

Groetjes Remon, Nathalie en Zoë Esmée

• rian

Is er voor deze afwijking ook een naam??

Ik heb er verder zelfs niks in mijn kraamzorg boeken van kunnen vinden.

Mocht ik nog wat vinden dan hoor je het,

Groetjes

• rian

Misschien als je een naam weet kun je hier kijken??

http://www.erfelijkheid.nl/zena/aandoeningen.php

• Remon&Nathalie

ik weet geen naam voor deze afwijking…maar ik ga nu ff op die site kijken…wie weet vind ik iets…

• Metty Schraal

Hallo René, Nathalie en Zoë,

Al is het laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met jullie dochter.

Ik heb een neef van 16 jaar die geboren is zonder hand. Hij heeft wel een soort vingertjes, maar zonder kootjes. Hij kan daar verder niets mee. Zijn arm is ook wat korter dan de andere. Ik heb niet begrepen dat er een benaming voor staat. Ik wil mijn zwager en schoonzus wel vragen of ze jullie willen mailen.

Trouwens goed van jullie om er actief informatie in te winnen. Op deze manier kun je misschien een vorm van acceptatie vinden en goede tips hoe je hier het beste mee om kunt gaan.

Veel succes met jullie zoektocht.

Metty