Ja hier zit ik dan ,het hele internet door geplozen veel hulp van jullie allemaal gekregen.
Mijn sollicitatiebrief voor de opleiding kraamverzorgende (verkorte)
Mensen gebeld ,geemailt noem maar op.
En het enigste wat ik hoor is heb je een diploma????????
Nee dus ik heb 3 jaar mavo gedaan ,doe op het moment cursus secretaresse waar ik 8 en en 9 ens voor haal.maar geen diploma.
Ik lees overal levenservaring telt …………….nou mooi niet.
Wie denkt daaraan als je jong bent en zwanger om daarna de school nog af te maken ikke dus niet jammer genoeg.
Nu moet ik eerst helpende gaan doen (staat bij ook vaak voor allochtonen)niet dat ik daar iets tewgen heb hoor maar ik kan echt wel nederlands enzo.
En helpende ????????????Ben ik dat niet al?????????
Ik werk iedere dag in een gezin met 4 kinderen en een huishouden.
Jawel mijn gezin !!!!!!!!!!!!!!
Ik snap het niet ,ik wil zo graag en ik ben erg leergierig maar hier blijf ik dus hangen .Nu zal ik eerst mijn diploma moeten gaan halen ik weet niet eens welke vakken op wat voor nivea hoe lang het duurt en zit ik dan tussen pubers???????
Waarom wil mij niemand die opleiding aanbieden zonder dat rot mavo diploma??????
Ik kan me toch bewijzen dat ik het kan?
Ik zou zelfs een test afnemen ofzo op mijn intelligentie te bepalen maar niks.
Na al deze weken van moeite ,frisse moed en verheugingen ,zit ik nu in de put in een hele diepe put zelfs.
Zal ik mijn hele leven worden gestraft om mijn fout in mijn jeugdjaren?
En hoe zit het met die vrouwen die pas met 40 een opleiding beginnen die hebben soms alleen een huishoudschool gedaan?
Ik weet het niet meer hoor ,na de cursus secretaresse kan ik aangenomen worden bij een bedrijf en ik zou te dom zijn voor kraamverzorgende ?
J ik weet het het is een deprimerend onderwerp geworden maar ik moets even iemand mijn teleurstelling vertellen …………….