Wil mij dan niemand alleen vanwege het gemis van e

• sindy

Ja hier zit ik dan ,het hele internet door geplozen veel hulp van jullie allemaal gekregen.

Mijn sollicitatiebrief voor de opleiding kraamverzorgende (verkorte)

Mensen gebeld ,geemailt noem maar op.

En het enigste wat ik hoor is heb je een diploma????????

Nee dus ik heb 3 jaar mavo gedaan ,doe op het moment cursus secretaresse waar ik 8 en en 9 ens voor haal.maar geen diploma.

Ik lees overal levenservaring telt …………….nou mooi niet.

Wie denkt daaraan als je jong bent en zwanger om daarna de school nog af te maken ikke dus niet jammer genoeg.

Nu moet ik eerst helpende gaan doen (staat bij ook vaak voor allochtonen)niet dat ik daar iets tewgen heb hoor maar ik kan echt wel nederlands enzo.

En helpende ????????????Ben ik dat niet al?????????

Ik werk iedere dag in een gezin met 4 kinderen en een huishouden.

Jawel mijn gezin !!!!!!!!!!!!!!

Ik snap het niet ,ik wil zo graag en ik ben erg leergierig maar hier blijf ik dus hangen .Nu zal ik eerst mijn diploma moeten gaan halen ik weet niet eens welke vakken op wat voor nivea hoe lang het duurt en zit ik dan tussen pubers???????

Waarom wil mij niemand die opleiding aanbieden zonder dat rot mavo diploma??????

Ik kan me toch bewijzen dat ik het kan?

Ik zou zelfs een test afnemen ofzo op mijn intelligentie te bepalen maar niks.

Na al deze weken van moeite ,frisse moed en verheugingen ,zit ik nu in de put in een hele diepe put zelfs.

Zal ik mijn hele leven worden gestraft om mijn fout in mijn jeugdjaren?

En hoe zit het met die vrouwen die pas met 40 een opleiding beginnen die hebben soms alleen een huishoudschool gedaan?

Ik weet het niet meer hoor ,na de cursus secretaresse kan ik aangenomen worden bij een bedrijf en ik zou te dom zijn voor kraamverzorgende ?

J ik weet het het is een deprimerend onderwerp geworden maar ik moets even iemand mijn teleurstelling vertellen …………….

• corina

informeer eens bij het ROC, die hebben mij een stukje op weg geholpen.

ik kon gelijk al beginnen aan een opleiding verzorgende, maar moest zelf

te vlug alles regelen i.v.m. de kinderen. de opleiding duurt 3 jaar, maar in

het laatste jaar kies je kraamzorg. op deze manier kom je er ook, al duurt

het wel langer. maar beter iets dan niets.

succes!! groeten, corina.sindy schreef:

>

> Ja hier zit ik dan ,het hele internet door geplozen veel hulp

> van jullie allemaal gekregen.

> Mijn sollicitatiebrief voor de opleiding kraamverzorgende

> (verkorte)

> Mensen gebeld ,geemailt noem maar op.

> En het enigste wat ik hoor is heb je een diploma????????

> Nee dus ik heb 3 jaar mavo gedaan ,doe op het moment cursus

> secretaresse waar ik 8 en en 9 ens voor haal.maar geen diploma.

> Ik lees overal levenservaring telt …………….nou mooi

> niet.

> Wie denkt daaraan als je jong bent en zwanger om daarna de

> school nog af te maken ikke dus niet jammer genoeg.

> Nu moet ik eerst helpende gaan doen (staat bij ook vaak voor

> allochtonen)niet dat ik daar iets tewgen heb hoor maar ik kan

> echt wel nederlands enzo.

> En helpende ????????????Ben ik dat niet al?????????

> Ik werk iedere dag in een gezin met 4 kinderen en een

> huishouden.

> Jawel mijn gezin !!!!!!!!!!!!!!

> Ik snap het niet ,ik wil zo graag en ik ben erg leergierig

> maar hier blijf ik dus hangen .Nu zal ik eerst mijn diploma

> moeten gaan halen ik weet niet eens welke vakken op wat voor

> nivea hoe lang het duurt en zit ik dan tussen pubers???????

> Waarom wil mij niemand die opleiding aanbieden zonder dat rot

> mavo diploma??????

> Ik kan me toch bewijzen dat ik het kan?

> Ik zou zelfs een test afnemen ofzo op mijn intelligentie te

> bepalen maar niks.

> Na al deze weken van moeite ,frisse moed en verheugingen ,zit

> ik nu in de put in een hele diepe put zelfs.

> Zal ik mijn hele leven worden gestraft om mijn fout in mijn

> jeugdjaren?

> En hoe zit het met die vrouwen die pas met 40 een opleiding

> beginnen die hebben soms alleen een huishoudschool gedaan?

> Ik weet het niet meer hoor ,na de cursus secretaresse kan ik

> aangenomen worden bij een bedrijf en ik zou te dom zijn voor

> kraamverzorgende ?

> J ik weet het het is een deprimerend onderwerp geworden maar

> ik moets even iemand mijn teleurstelling vertellen

> …………….

• lautje

Hoi Sindy, jammer dat ze zo zwaar tillen aan dat diploma.

Aan de andere kant kan ik dat ook wel snappen, geen diploma leggen veel mensen toch nog uit als“ geen doorzettingsvermogen”. En als ze dan genoeg andere kandidaten hebben valt iemand zonder diploma direct af. Veel sneu hoor.

Ik snap ook niet warom je een cursus secretaresse doet als je kraamverzorgster wilt worden?? Je energie had je dan beter in een vooropleiding kunnen steken.

Ik vind trouwens niet dat je een helpende bent alsje je eigen huishouding doet. Een helpende helpt ouderen of gehandicapten, weet allerlei til en andere technieken verder weet ze hoe en waarom ze die mensen moet observeren, en nog veel meer dingen die je normaal in je gezin echt niet doet.

Als je kraamverzorgster wilt worden zul je, als ik je brief lees, toch die helpende opleiding moeten doen.

Veel succes verdersindy schreef:

• Jenny

Hallo Sindy,

ik maak mij een beetje boos over je stukje, zelfs met maar 3 jaae MAVO moet je toch slimmer zijn, geen diploma betekend gewoon geen diploma en in het geval van een beroepsopleiding betekend dat dat je begint bij het niveau dat bij je vooropleiding past, kraamverzorgster zijn is meer dan luiers verschonen en het huishouden doen, je moet ook enige medische kennis hebben om vroegtijdig complicaties bij de baby en de kraamvrouw te ontdekken, ik ben zelf verloskundige en weet dus waar ik over praat

Ik vind dat je je over genoeg energie en doorzettingsvermogens beschikt, maar richt die energie gewoon op het volgen van de juiste opleidingen en dan kun je doen wat je wilt, je bent nooit te oud om te leren. succes.

• Debby

Sindy,

Natuurlijk heb je een diploma nodig als jij de verantwoording neemt van andermans pasgeborene. Bovendien komt er wel wat meer bij kijken dan alleen even een luier verschonen.

Je bent nooit te laat om een opleiding te volgen, je kunt ook volwassenen onderwijs volgen (zit je tenminste niet tussen de “pubers”)

Je geeft nogal hoog op over jezelf, maar gezien je hoeveelheid taalfouten in deze brief, mag je je Nederlands wel eens bijspijkeren.

Ik wens je veel succes in de toekomst, maar misschien moet je toch je instelling veranderen.

Debby

• mendy

hoi Sindy…

heb je alles al geprobeerd…arbeidsbureau gebeld uitzendbureau..gevrrad..

Ik weet niet waar je woont,,,,,,,maar in de grote steden maakt het niet zo uit welke diploma je hebt..of het moet veranderd zijn..

Ik woon zelf in den haag en daar weet ik dat je via start uitzendbureau wel een verkorte opleiding tot kraamverzorgster kan doen..zou je die even moeten bellen om ook informatie te vragen hoe het in andere plaatsen geregeld is…

succes…

• Sabrina Rodermond

Mijn zus doet ook de helpende opleiding en daar zitten echt niet alleen maar allechtonen hoor. Volgens mij zijn het zelfs alleen maar nederlanders. En stel nou dat het wel zo was. Als je echt heel graag kraamverzorgende wil worden heb je er veel voor over hoor. Kijk nou naar mij. Ik heb 4,5 jaar over de opleiding gedaan die maar 3 jaar doet.. Maakt mij helemaal niks want aanstaande donderdag mag ik mijn diploma ophalen en ben ik kraamverzorgende!!!

Als je maar graag genoeg wil doe je er alles voor…