te oud?

• fleur

ik ben bijna 39 jaar en wil nog steeds een verkorte opleiding volgen in de kraamzorg. dit zou dan volgend jaar moeten plaatsvinden. ben ik dan niet te oud om nog te leren? vooral reakties van mensen die ook ongeveer die leeftijd hebben en de opleiding volgen zijn meer dan welkom. ik twijfel enorm of ik het nog wel moet doen.

• Tanja

He Fleur, wil je die opleiding dan gaan volgen in Zeeland?? Kraamzorg weet nog helemaal niet of ze volgend jaar weer zo'n opleiding doen.

Had je dit jaar ook gesolliciteerd?

En natuurlijk ben je niet te oud.

• fleur

Tanja, vorig jaar kon ik aan de verkorte opleiding beginnen, maar zat ik met oppas voor de kinderen,dus moest ik het afzeggen. Dit jaar heb ik ook gesolliciteerd, maar ben niet aangenomen. Niet eens op gesprek geweest. Heb jij ook gesolliciteerd?

Groeten, Fleur.

• Diana

Hoi Fleur,

Je bent nooit te oud om de opleiding te gaan doen, ik ben zelf 33 en heb in juni de verkorte opleiding afgerond. De leeftijden van collega's tijdens de opleiding varieerden van in de twintig tot over de vijftig. Solliciteer gewoon opnieuw er is een

groot tekort aan kraamverzorgende dus een grote kans om ergens aangenomen te worden. Laat even weten in welke omgeving je woont misschien kan ik je helpen.

Groetjes Diana,

• fleur

hallo Diana,

bedankt voor je reaktie. Vorig jaar was ik aangenomen, maar vanwege oppas voor de kinderen moest ik het toen afzetten. Nu heb ik er een beetje spijt van, temeer omdat ik dit jaar niet aangenomen ben. Ik woon op Walcheren, Zeeland. Maar hier geven ze bijna geen verkorte opleidingen. Het rare vind ik, dat b.v. in Eindhoven een 13-maanden-opleiding gegeven wordt, terwijl het bij ons 2 jaar duurt. Of is dit maar normaal? In ieder geval: bedankt voor je hulp!

Groeten van Fleur.

• chan

Beste Fleur

Ik volg op dit moment de verkorte opleiding tot kraamverzorgende in eindhoven.

we zitten met 15 man in de klas en 9 vrouwen hiervan zijn boven de 40 jaar

dus ik kan je alleen maar aanraden volg je hart en doe het.

Het is een geweldige opleiding

veel succses chan

• Diana

Hoi Fleur,

2 jaar dat is lang, de verkorte opleiding die ik heb gedaan duurde 6 maanden.

Ik ging 3 dagen per week naar school, en tussendoor liep ik stage ( 220 uur ).

Tijdens je stage mis je wel wat van school maar s'avonds belde ik een collega wat ze die dag gedaan hadden en thuis haal je dat dan in. stencils en ander matriaal werden voor je bewaard. De opleiding was wel zwaar en je moet genoeg dicipliene hebben om s'avonds te gaan leren, maar met genoeg enthousiasme en doorzettingsvermogen lukt het echt. Je moet wel een sterke achterban hebben die je steunt, goede regeling treffen voor de kinderen want wat prive leven betreft moet je 6 maanden afzien. Ik heb de opleiding gedaan bij het Zorgcollege Nederland.

Groetjes Diana,

• Monique

Ik ben nu 2 dagen 30 en ik wil ook heel graag een verkorte opleiding volgen. Weet iemand zo een opleiding in de kop van noord holland…En wie heeft er ervaring met de combinatie opleiding en kinderen????

• Elise

Hoi, ik ben 38 en ook op zoek naar een opl. vorig jaar was ik angenomen voor de verkorte opleiding.

Echter het salaris is zo slecht dat kan ik niet bolwerken met 3 pubers, schoolgeld, lesgeld e.d.

Ik blijf proberen, maar heb nog weinig hoop

Sterkte