vraagje slapen

• gieles

Mijn zoontje is nu 6 weken en hij slaapt erg onrustig en valt moeilijk in slaap maar het moment dat je hem op zijn buik neer legt is alles goed en is hij vertrokken (nu al een paar keer geprobeerd in de box)in zijn bed durf ik dit eigenlijk nog niet zo goed maar hij lijkt aardig sterk te zijn in zijn nek en tilt zijn eigen hoofd netjes op om om te draaien en lijkt zich goed te kunnen redden zo en zijn ademhaling is ook veel rustiger plus dat hij gewoon lekker wakker word, nou is mijn vraag waarom die kleintjes nog niet op de buik mogen slapen voor hem lijkt het veel beter te werken!!!

• Myranda

Hallo Gieles.

Allereerst proficiat met jullie zoon.

De regel waarom baby's niet op hun buik mogen slapen is:

Dat dat het ontstaan van wiegedood vergroot. omdat als je op de buik slaapt we het warmer krijgen en dat niet zo goed kwijt kunnen. Dit geeft als effect dat je roezig wordt in de hersenen. En kan je kind niet goed meer reageren als er iets gebeurt waar hij op moet reageren.(bijv. een deken over zijn gezicht)

Wat je dus bij buikslapers altijd goed in de gaten moet houden dat ze het niet te warm hebben

Dit voel je tussen de schouderblaadjes.

Overdag kun je dat nog wel regelmatig in de gaten houden maar als jij 'snachts

lekker ligt te slapen. neem ik aan dat je dat niet gaat doen.

Dus dit wordt niet geadviseerd vanwege Wiegedood.

Net zoals een dekbedje een zeiltje om het matras allemaal warmtestuwing.

Ik kan me voorstellen dat jullie kleintje het erg lekker vind liggen. Want hij heeft weer dat geborgen gevoel net zo als in de buik. Overal tegendruk voelen.

Zou je hem dan niet beter kunnen inbakeren. Dat is bij een heleboel mensen uitstekend te leren.

En ingebakerd kan hij dan wel op zijn zij slapen.

Succes ermee. Hopenlijk weer een rustige slaper erbij.

Groetjes Myranda

• kimberley

probeer deze vraag eens op de baby-prikbord te stellen! krijg je veel meer reacties!! succes :)

• Myranda

het baby prikbord????

Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Waar zit die????

Groetjes Myranda.

• gieles

Op zijn rug laten slapen ging echt niet lekker en op zijn buik durf ik gewoon `s nachts niet aan maar ik heb er wat anders op gevonden buurvrouw had voor haar zoontje zo`n speciaal ding (ik weet niet hoe het heet) voor het tegengaan van een voorkeurshouding en een plat hoofdje, daar slaapt mijn zoontje nu ook heerlijk in dan ligt hij gewoon veilig op zijn zij ene keer de ene kant op laten kijken andere keer de andere kant en het werkt perfect!!!

(nou maar wachten tot hij uit zich zelf goed kan rollen)

Maar bedankt voor je reactie!!

• Sandra van Schie

Ook ik had een kind dat alleen op de buik kon slapen.Hij huilde 7 a 8 uur per dag.

Het duurde 3 weken voordat we er achter kwamen dat hij echt alleen maar op z'n buik in slaap kon komen.Als hij dan sliep draaide ik hem op z'n rug.

Buikslapen wordt afgeraden i.v.m wiegendood.Dit komt echter wel meestal voor bij baby's onder de 7 pond.Succes