kan iemand mij helpen?

• Sandra

Hallo Kimberley,

Ik was allang niet meer op de site geweest dus allang niks meer gelezen.

De opleiding die ik nu dus aan het doen ben (verkorte) duurt 13 maanden omdat ik inderdaad neit eerder in de zorg gewerkt heb(alhoewel er toch meiden in de klas zitten die dat wel deden maar die krijgen vrijstellingen). Verder betaalt het groene kruis in mijn geval de opleiding en ze batalen ook salaris in de 13 maanden dat ik na school ga en stage loop.En zo is dat bij de andere in de klas ook.Ik ga nu dus 3 maanden aaneengesloten naar school en dan heb ik telkens twee weken school en dan weer drie weken stage afgewisseld dus ik vindt dit een heel leuke manier om het vak te leren. Maar bij deze opleiding kun je geloof ik alleen in September starten.,

Succes met je keuze groetjes Sandra

• kimberley

Nou, ik heb navraag gedaan en ik kan inderdaad met mijn diploma ( als ik deze opleiding af heb ) de kraamzorg in!!!! Wat ben ik daar blij om! BEDANKT voor jullie reacties!!!! groetjes kimberley

• Frederieke

Graag gedaan Kimberley! Kraam ze!

Groetjes van Frederieke

• chan

hoi sandra

ik volg op het moment een verkorte opleiding tot kraamverzorgster

deze op leiding duurt 13 maanden en is hartstikke leuk om te doen

de opleiding is in eindhoven via Exempla

stuur me maar een mail dan geef ik je alle gegevens

hoop je geholpen te hebben

groetjesssssss chanMyranda schreef:

>

> Hallo kimberley

> Wat goed dat je na deze opleiding de kraam in wil.

> Maar probeer het eens via een bureau. Particulier of

> Traditioneel. Waarschijnlijk willen zij jouw opleiding wel

> financieren.

> Zeker omdat je al een verzorgende bent op dat moment.

> Het nadeel daarbij kan alleen zijn dat je daarna voor dat

> bedrijf een poosje moet blijven werken.

> Voordeel scheelt je een heleboel centen.

>

> succes met je opleiding. En misschien komen we elkaar in de

> toekomst nog tegen in het vak. Het is overigens een machtig

> mooi VAK.

• Sandra

Hallo Chantal,

Ik volg ook de opleiding bij exempla jij zit waarschijnlijk in de andere groep,Leuke

opleiding he!!!

Groetjes Sandra

• Bernadet

Hoi Kimberley,

Het is misschien waar dat je in theorie overal mag werken maar voor het werken in de kraamzorg wordt toch wel iets meer vereist. De kraamzorg is een heel solistisch beroep waar je niet direct kunt terugvallen op je collega's. Ik vind het onverantwoord als je daar met alleen -bbl verzorgende-IG of ouderenzorg aan het werk zou gaan. De oude verzorgende opleiding bevatte veel meer kraamtheorie als de nieuwe. Momenteel kies je in het laatste jaar je uitstroomrichting. Voor de kraamzorg is dat deelkwalificatie 313. Deze deelkwalificatie heeft een studiebelasting van ongeveer een half jaar fulltime (theorie en praktijk samen). Dit is niet iets wat je er zomaar even bijleert tijdens het werken. Ik zou dus als ik jou was toch maar eerst gaan informeren bij een kraamcentrum bij jou in de buurt.

Sukses. (Bernadet Sprenkeling docente aan verzorgende niveau 3 opleiding)

• kimberley

bedankt voor je reactie! ik snap wat je bedoeld en het was ook echt niet mijn bedoeling om ‘zomaar’ de kraam in te stappen hoor! ik wou eerst een cursus kraam volgen en dan kijken hoeveel kennis ik er dan van heb! nee, met de diploma die ik waarschijnlijk ga halen ‘durf’ ik niet eens zomaar de kraam in te gaan hoor!

• kraamcentrum homecare

hallo BBL-ers

neem eens kontakt op met een ROC school en vraag eens hoe het opleidingen systeem werkt.

Kom je er niet uit neem dan maar contact op met ons kraamcentrum

Mevrouw Hanny Lagemaat is hiervan op de hoogte hoe e.e.a. werkt.

Succes

Kraamcentrum Homecare

Peter van der Weide

directeur