kan iemand mij helpen?

• kimberley

ik doe een opleiding verzorgende (bbl) maar wil hierna graag een opleiding kraamverzorgster doen. weet iemand hoelang die opleiding duurt en of hij misschien korter duurt omdat ik nu verzorgende doe?? en of de ‘kraamopleiding’ alleeen school is of dat je ook bijv. 1 dag in de week naar school kan en de rest in de kraam werken (bbl)??? alvast heel erg bedankt!!!

• kimberley

ik las dat jij in augustes het had over een opleiding kraamverzorgster (versnelde opleiding) eerst naar school dan staga en dan werken?? kan je mij daar wat meer over vertellen en weet jij in welke plaatsen die opleidingen zijn?? alvast heel erg bedankt!!

• Myranda

Hallo kimberley

Wat goed dat je na deze opleiding de kraam in wil.

Maar probeer het eens via een bureau. Particulier of

Traditioneel. Waarschijnlijk willen zij jouw opleiding wel financieren.

Zeker omdat je al een verzorgende bent op dat moment.

Het nadeel daarbij kan alleen zijn dat je daarna voor dat bedrijf een poosje moet blijven werken.

Voordeel scheelt je een heleboel centen.

succes met je opleiding. En misschien komen we elkaar in de toekomst nog tegen in het vak. Het is overigens een machtig mooi VAK.

• kimberley

bedankt myranda voor je reactie!!! erg lief van je….

• Frederieke

Hoi Kimberley,

Als je een ‘brede’ opleiding tot verzorgende volgt (niveau 3) kun je natuurlijk meteen na je diplomering als kraamverzorgende gaan werken hoor! Je opleiding leidt op tot verzorgende en je kunt daarna gaan werken in de kraamzorg, de thuiszorg, bejaardenzorg etc. etc. Maar ik nam eigenlijk wel aan dat wanneer je een opleiding verzorgende volgt wel op de hoogte bent van de mogelijkheden.

De verkorte opleidingen tot kraamverzorgende zijn voornamelijk bedoeld voor mensen die nog geen diploma hebben maar b.v. al wel andere werkervaring in de zorg hebben, en ouder zijn dan 21 jaar.

Zoals ik al zei, ik vind het wel een beetje raar dat je niet op de hoogte bent van de mogelijkheden van je opleiding.

Kijk anders eens op mijn pagina:

http://go.to/kraampagina

Groetjes van Frederieke

(toekomstig kraamverzorgende)

• kimberley

het zit zo: ik doe nu een opleiding verzorgende ( 1 dag in de week naar school en de rest werken) maar ik werk de komende 3 jaar in de bejaardenzorg ( in verpleeghuizen en verzorgingstehuizen). we krijgen op school wel een heel klein beetje over kraamzoorg maar daar is ook alles mee gezegd. en volgens mij kan ik na die 3 jaar alleen in verzorgins of verpleegtehuizen werken! vandaar dat ik het ff vroeg!

• Frederieke

Nou als je de BBL variant doet (verzorgende), krijg je tóch het landelijk

erkende diploma verzorgende. Dus niet alleen voor bejaardenverzorgende. Ik

heb ook HBO-V duaal gedaan, dit is ook een BBL opleiding en ik werkte in het

ziekenhuis, maar ik kreeg een algemeen diploma verpleegkundige waarmee ik in

alle werkvelden kan gaan werken. Ik heb bijvoorbeeld ook maar een klein

beetje theorie gehad over verstandelijk gehandicaptenzorg, het was meer

ziekenhuis-gericht, maar ik kan daar toch gaan werken hoor. De tijd van

alleen diploma's voor A-verpleging, bejaardenverzorgende, B-verpleegkundige,

kraamverzorgende etc. is eigenlijk voorbij (dus je hebt wel eeeenkele

uitzonderingen; b.v. de verkorte opleidingen kraamzorg waarbij je alleen het

certificaat kraamverzorgende krijgt). Dus informeer eens bij je decaan.

Groetjes van Frederieke

• kimberley

goh, ik hoop dat dat zo is!! kan ik direct na deze opleiding aan de slag! ik zal direct informeren maandag op school! ik laat nog wel even van me horen! (als je daar belang bij hebt). bedankt voor je reactie! groetjes kimberley

• Frederieke

Ja, lijkt me leuk het van je te horen!

Groetjes Frederieke

kimberley schreef:

>

> goh, ik hoop dat dat zo is!! kan ik direct na deze opleiding

> aan de slag! ik zal direct informeren maandag op school! ik

> laat nog wel even van me horen! (als je daar belang bij

> hebt). bedankt voor je reactie! groetjes kimberley

• kimberley

ik heb het gevraagd maar mijn mentor wist het ook niet precies (?????) maar nou moest ik van haar bij iemand anders informeren dus dat doe ik volgende week maandag. eerder ben ik niet op school! je hoort het nog….