opleiding

• Helen

wie gaat er net als ik een verkorte opleiding volgen als kraamverzogster in amsterdam ???

• marya

Hallo Helen,

Mag ik misschien weten hoe jij in aanraking bent gekomen met de verkorte kraamopleiding?

Ik wil ´m zelf namelijk ook gaan doen, maar ik vind er geen informatie over.

Groetjes Marya

• Frederieke

Hoi Marya,

Je kunt het best informeren bij de thuiszorgorganisaties bij jou in de buurt die kraamzorg bieden of kraamcentra, of zij zo'n dergelijke opleiding verzorgen. Er zijn namelijk steeds meer instellingen die zelf zo'n ‘inservice’ opleiding aanbieden om het tekort aan kraamverzorgenden wat op te krikken.

Ook kun je contact opnemen met Start uitzendbureau, deze biedt ook deze opleidingen aan. Maar ik zou het eerst gewoon bij de thuiszorgorganisaties proberen. Succes!

Groetjes van Frederieke

http://go.to/kraampagina

(toekomstig kraamverzorgende)

• marya

Hoi Frederieke,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben in het verleden al bezig geweest om te informeren bij diverse oranisatie´s en die verwijzen me door naar het regionaal opleidingsinstituut.

Nu heb ik een roc gevonden die de verkorte kraamopleiding aanbied, alleen weet ik niet zeker of je tijdens de opleiding een salaris krijgt. Is in mijn geval echt noodzakelijk ivm de hypotheek.

Ik vind het niet erg om in salaris achteruit te gaan, alleen moet het wel een beetje te rijmen zijn met de kosten die je hebt.

Bij Start zijn ze gestopt met de opleiding, omdat er te weinig animo voor was.

Jij volgt de opleiding wel via een kraam/thuiszorgorganisatie? Hoe gaat dat, en hoe lang duurt deze opleiding? Krijg je eerst een aantal maanden opleiding en loop je daarna met een gediplomeerde kraamverzorgende mee?

Zijn wel veel vragen, he, maar ik ben heel benieuwd!

Groetjes Marya

• Sophie

Ga eens naar Particura! Ze hebben een eigen website op de kraampagina staan. Ze betalen je uit tijdens je opleiding die door het Zorgcollege wordt gegeven.

Gr. Sophie

• marit honingh

hallo,

ik wil ook graag kraamverzorgster worden en wilt u hierbij wat informatie geven?

alvast bedankt