Hoi, omdat ik nog nergens specifiek iets heb gevonden waar je je verhaal kwijt kunt als je een extreem nare bevalling hebt gehad en er wel een gezond kind aan hebt overgehouden, heb ik een yahoogroup opgericht waar je je verhaal anoniem kwijt kunt. Steeds meer hoor ik over beulpraktijken vooral in de ziekenhuizen, omdat natuurlijk bevallen nou eenmaal moet. Vaak blijkt achteraf dat er door inschattingsmissers, nalatigheid, grove fouten, botheid van het personeel er geen natuurlijke bevalling mogelijk was of is de barende vrouw vogelvrij aan haar lot overgelaten. Als barende vrouw hoop je dat je geholpen wordt, dit brengt je in een afhankelijke positie. Het zou anders kunnen, alleen weet je vaak niet dat anderen er ook zo over denken. Want je kind is gezond, dus moet je gelukkig zijn en niet zeuren.
Daarom heet het verboden_verdriet, je mag niet verdrietig zijn, het resultaat heiligt de middelen zeg maar.
Als je graag je verhaal anoniem wilt vertellen, schrijf dan een mail naar bovenstaand emailadres of surf naar de link en schrijf je in onder een schuilnaamadres. De verhalen die ik krijg toegestuurd moeten eerst worden goedgekeurd door mij, dit om te voorkomen dat er verkeerde personen tussen gaan zitten. Alles is wel leesbaar voor het publiek.
Nou zullen er misschien vrouwen zijn die zeggen dat je hiermee onnodig angst rondzwaait. Dat is niet mijn doel, mijn doel is om te laten weten dat het niet altijd geweldig gaat tijdens een bevalling en dat je vooral moet weten wat je eigen grenzen zijn en dat je wordt bijgestaan in het beschermen daarvan.
http://groups.yahoo.com/group/verboden_verdriet
Groetjes ‘Anna’