Hallo allemaal
'Vraagje, wat vinden jullie kun je als kraamverzorgende je eigen kolf laten gebruiken door verschillende gezinnen?
Of neem je dan een groot risico op besmettingen?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Bedankt Elsje
Beste Elsje
nee ik vind het helemaal niet gek als jij jouw kolf uitleend aan anderen.
Zelf heb ik een kolfgeleend van het consultatieburo. Je moet er alleen voor zorgen dat de onderdelen die uitgekookt moeten worden ook echt goed uitgekookt worden.
Bij ons gebeurde dat na controlle als het nodig was nog eens op het consultatieburo. En zo kunnen de vrouwen die misschien toch al een kolf willen kopen even oefenen en kijken of het wel wat voor hun is.
Veel sterkte met het uitlenen.
Bedankt Angelika
Voor je reactie natuurlijk ik hoor nog steeds verschillende verhalen. Medela bijv zegt dat een kolf uitlenen net zoiets is als een gebruikte tandenborstel uitlenen.
Da 's natuurlijk niet zo fris maar ik heb het idee dat wanneer je hem goed uitkookt er niets aan de hand is.
Groetjes Elsje
Best mogelijk dat het uitlenen van je kolf niet goed is .
Maar gezien de omstandigheden heel lastig. De kolf pak je namelijk als het kindje
de overvolle borst (gestuwde) niet genoeg leeg kan drinken, en daarom de melkgangen beschadigd kunnen raken. Zoals lactatiedeskundigen aanbevelen moet de overvolle borst na de voeding een keer goed leeggekolfd worden. Meestal kan het kindje het dan wel aan, en is herhaling van de procedure niet nodig. Het is natuurlijk mooier als het kindje zo vaak en krachtig drinkt in de eerste dagen dat de moeder van stuwing zo goed als geen weet heeft. Maar de praktijk is nu eenmaal anders. Lang niet alle vrouwen hebben zin (als er dan ook nog eens geen noodzaak is!) Om te gaan kolven. Moeten zij dan een kolf aanschaffen omdat er één of twee keer gekolfd moet worden?
Ik wou dat al die beweringen van “Je kunt iets overbrengen van het ene gezin naar het andere” eens goed onderbouwd werden!! Welke ziektekiemen, bacteriën, virussen, gaan dan niet dood bij steriliseren? En wat is er dan wel voor nodig? Als die onderbouwing er kwam was het voor elke kraamverzorgster duidelijk. Nu lijkt het of onze manier van hygiënisch werken niet vertrouwd wordt, en tegelijk worden we aan het twijfelen gemaakt. Het blijft een feit dat niet iedereen er financieel zo voorstaat dat er zomaar een kolf gekocht gaat worden voor het geval dat.
Ineke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?