voor Els die reageerde op TOPkraamhulpen

• Monique1

Hoi Els,

Ik las dat jij ook zo´n groot kind had gekregen (10 pond). Zoals je weet had ik er 1 van 12 pond gekregen. Ik ken geen mensen om mij heen die ook zo´n groot kind hebben gekregen en ik vroeg mij af of we niet eens met elkaar konden mailen. Ook bij mij was de bevalling byzonder zwaar. Uiteraard denk ik er nog veel aan terug en dan denk ik vooral aan “hoe het anders had kunnen gaan”. Lucas was immers bijna overleden. Ik kan niet echt goed met een ander hierover praten, want hij is immers “blozend en gezond”. Je leest (als het gaat over problemen met geboortegewicht) alleen maar over hele kleine kindjes, niet over grote kindjes. Niemand begrijpt het echt goed, dat heb jij misschien ook wel meegemaakt. Hoewel de mensen wel heel aardig hierover zijn hoor, ze vinden me geloof ik nou ook weer geen zeur, maar toch lijkt het me wel leuk om met een andere moeder te mailen die een groot kind op de wereld heeft gezet. Wist je dat mijn dochter, die over 1 week 2 jaar wordt, 4070 gram woog bij 37 weken?? En dat vonden ze al erg groot in het ziekenhuis… Je snapt dat ik niet begrijp hoe dit niet te voorspellen was… Ik hoop nog van je te horen!

groetjes Monique1

• Elsje

Hoi Monique,

Ik kan mij voorstellen dat jij er nog lang niet over uitgepraat bent het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik het eigenlijk allemaal goed verwerkt had. Het is ook nogal wat wat er op zo'n moment allemaal met jou en je gezin gebeurd alle zorgen en alle onzekerheid en vooral de vraag waarom???

Waarom heeft men niet eerder ingegrepen. Bij mijn oudste zoon was er nog heel lang de vraag of hij geen hersenletsel opgelopen zou hebben hij is nu 7 en ik weet nu wel beter hij is gelukkig een pientere jongen die het erg goed doet op school.

Toen ik na lange tijd zwanger was van m'n 2 e kind (ik durfde gewoon niet eerder en ik was als de dood voor de bevalling) heb ik een arts gezocht die bereid was om een keizersnede uit te voeren gelukkig heb ik er inderdaad een gevonden die dat wel wilde doen en mezelf de vrije keus gaf om ten alle tijde m''n plannen weer te wijzigen. Uiteindelijk is m'n 2 e ook met de keizersnede geboren in het begin van de 38 e week van de zwangerschap gelukkig maar want toen woog hij ook alweer ruim 9 pond.Voor mij is dit een hele mooie bevalling geweest waar ik echt van heb kunnen genieten en waar ik met heel veel plezier aan terug denk.

Ik moet ook zeggen dat ik veel sneller opknapte na deze keizersnede dan na de vorige slopende en toch traumatische bevalling.

Deze kraamtijd heb ik dan ook echt op een roze wolk gezeten iets wat ik van de eerste keer niet kon zeggen het enige wat ik toen kon was huilen en mij grote zorgen maken over hoe het verder zou gaan.

Kortom je bent absoluut niet de enige die nare ervaringen heeft met het krijgen van een groot kind. Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag je bent van harte welkom en ik zie je echt niet aan voor een zeur of klagerig type.

Groetjes van Els.

• monique1

Hoi Elsje,

Ja, ik heb wel een vraag. Heeft jouw kind er iets aan over gehouden? Lichamelijk? En hóe is jouw bevalling gegaan? Persoonlijk heb ik wel last van mijn bekken, doordat hij klem zat. Heb jij zelf ook lichamelijk nog ergens last van? Ik hoop dat je me weer antwoord wilt geven! Je mag me ook mailen hoor, op monique1@wishmail.net.

groetjes Monique