Hoi Els,
Ik las dat jij ook zo´n groot kind had gekregen (10 pond). Zoals je weet had ik er 1 van 12 pond gekregen. Ik ken geen mensen om mij heen die ook zo´n groot kind hebben gekregen en ik vroeg mij af of we niet eens met elkaar konden mailen. Ook bij mij was de bevalling byzonder zwaar. Uiteraard denk ik er nog veel aan terug en dan denk ik vooral aan “hoe het anders had kunnen gaan”. Lucas was immers bijna overleden. Ik kan niet echt goed met een ander hierover praten, want hij is immers “blozend en gezond”. Je leest (als het gaat over problemen met geboortegewicht) alleen maar over hele kleine kindjes, niet over grote kindjes. Niemand begrijpt het echt goed, dat heb jij misschien ook wel meegemaakt. Hoewel de mensen wel heel aardig hierover zijn hoor, ze vinden me geloof ik nou ook weer geen zeur, maar toch lijkt het me wel leuk om met een andere moeder te mailen die een groot kind op de wereld heeft gezet. Wist je dat mijn dochter, die over 1 week 2 jaar wordt, 4070 gram woog bij 37 weken?? En dat vonden ze al erg groot in het ziekenhuis… Je snapt dat ik niet begrijp hoe dit niet te voorspellen was… Ik hoop nog van je te horen!
groetjes Monique1