TOPkraamhulpen en verpleegsters!!!

• Monique1

Hallo allemaal,

Ik ben 1 maand geleden van een zoon (Lucas) die bij zijn geboorte 6010 gram woog en 56 1/2 cm lang was. Doordat niemand wist dat hij zo groot zou zijn,ben ik toch thuis bevallen. Dit is natuurlijk een byzonder moeilijke bevalling geworden, wat mijn zoon bijna niet overleefd had. Maar ik had een topkraamhulp die precies wist wat ze moest doen! Later die nacht moest mijn zoon naar het ziekenhuis, daar kwam hij op de couveuse afdeling. Aan het infuus en de monitor. Voordat ze het infuus konden inbrengen zijn ze al bijna 3 uur bezig met prikken… Maar wat een aardige mensen werken er op die afdeling (neonatologie). Niets was te veel om te vragen. We mochten midden in de nacht bellen en ze namen allemaal alle tijd voor ons. Je kon zien en merken dat ze van “hun” babies houden!! Verpleegkundigen van ziekenhuis Eemland, BEDANKT ! Omdat hij dus toch in het ziekenhuis lag, wilden we andere kraamzorg, dat was geen enkel probleem, het werd helemaal gedaan, zoals wij het wilden. Heel flexibel! Al kregen we hierdoor in totaal wel 4 verschillende kraamverzorgsters. Van oud tot jong! Maar alle 4 waren ze top, de 1 regelde een rolstoel, 2 andere brachten mij telkens naar het ziekenhuis om Lucas te kunnen zien, weer een ander kwam toch nog ff langs, toen Lucas thuis kwam. Binnenkort komt de kraamverzorgster die bij de bevalling was nog een keer langs om te kijken bij Lucas. Zij heeft veel moeite gehad met deze bevalling, daar ze zelf voor het eerst zwanger is… Echte fantastische mensen!! Mijn man en ik hebben het er nog vaak over, hoe ontzettend lief en aardig ze alle vier waren. Dus Anke, Susan, Dikkie en Digna, BEDANKT!

groetjes Monique mama van Veronica en Lucas

• Elsje

Hallo Monique,

Wat een enorm groot kind heb jij gekregen zeg en ook nog gewoon bevallen.

Wat zul jij het zwaar gehad hebben, fijn dat het nu allemaal weer wat beter gaat

Dat niemand het voorzien had dat je zo'n groot kind zou krijgen is bijna onvoorstelbaar. Mijn eerste kind woog maar 10 pond echt een kleintje vergeleken met die van jou. Vooral geestelijk heeft het me een hele lange tijd gekost om te herstellen van die toch erg beroerde bevalling. Ik hoop dat dat jou in ieder geval wat beter vergaat.

In het dagelijks leven werk ik als kraamverzorgende en vond jou berichtje echt geweldig. Vaak hoor je achteraf toch veel minpunten over de kraamverzorgende.

Ze dweilde de vloer niet, ze heeft de was vepest en dat soort dingen hoor ik meer in de roddelgangen van net bevallen Nederland. Gelukkig heb ik zelf nog nooit dat soort klachten gehad maar je weet maar nooit wat er achter je rug om gezegd word.

Ik was dus echt ontroerd door je bedankje op dit prikbord Leuk dat er ook nog op deze manier over ons gedacht wordt.

Groetjes van Els.