Ik wil kraamverzorgster worden!!

• Sophie

Hoi allemaal,

Al een paar maanden probeer ik van alles om een een (verkorte) opleiding tot kraamverzorgende te vinden. Maar óf ik krijg helemaal geen antwoord van de desbetreffende school (Amsterdam, van de kraam.startpagina.nl) óf er wordt niet meer opgeleid (Start bijvoorbeeld). Zie ik afgelopen zaterdag een enorme advertentie in de Telegraaf van Zilveren Kruis, voor wel 200 baby's en hun moeders deze zomer geen kraamzorg. Ik heb mijn gegevens bij hen achtergelaten en wordt daarover teruggebeld. Maar wie oh wie heeft er nog tips voor mij? Mijn vooropleiding gaat tot en met HBO-V propedeuse (niet voltooid verder). Ik ben drie keer aupair, waarvan 2x voor een baby, leeftijden verder van 0-12 jaar, geweest en heb zelf een dochter van 10 maanden. Ik ben pro borstvoeding, katoenen luiers en weet hoe het is om een keizersnee en de herstelperiode mee te maken. Desalniettemin vind ik dat iedere moeder vrij is in haar keuzes hierin.

Mocht er iemand zijn die me verder kan helpen dan verschaf ik extra informatie. Ik verneem graag van jullie.

Groetjes

Sophie

• 'Natalia'

Hoi!

ten eerste: ik sluit me bij je aan, ik wil ook!!!! Mijn tip: inderdaad je direct melden bij een verzekeringsinstantie of thuiszorginstantie.

Zelf vind ik dat met kinderen (ik heb een j/m tweeling van 3.5) de studiemogelijkheden niet super zijn. Succes!

• arzu gunes

Dag Natalia en Sophie,

Ik lees dat jullie kraamverzorgster willen worden. Ik ga binnenkort een vestiging opstarten in Houten.

Het werkgebied zal Houten, Nieuwegein, ijsselstein en voornamelijk Utrecht zijn.

Ik wil een gezellig klein team, met humor, goede communicatie en er een feest van maken.

Als jullie intresse hebben, bel me dan of mail me oke?

tel thuis: 030-6955994

gsm 06-22079209

arzu