verkorte opleiding kraamzorg

• lautje

Als je al werkt in de verzorging, bv verpleging dan kun je voor bepaalde vakken ontheffing krijgen en dan duurt de cursus op school dus minder lang.

Ik denk dat je dat bedoeld.

groetjes

• Sandra

Hallo,

Ik ga in september ook met de verkorte opleiding starten in Eindhoven omdat ik nog niet in de verzorging gewerkt heb duurt mijn opleiding dan 13 maanden.Eerst drie maanden naar school,drie maanden stage en dan 7 maanden werken en leren.

Ik ben 29 jaar en kreeg eerst een intakegesprek/solicitatiegesprek met drie mensen.Wat betreft of je nu de korte of de lange opleiding gaat doen ik denk dat je gewoon het juiste type er voor moet zijn.Ik ga werken voor het groene kruis die betalen dan ook mijn opleiding voorwaarden is dan wel dat ik drie jaar bij hen in dienstverband moet blijven anders moet ik de opleiding dus terug betalen(8.500gulden) ik heb er wel heel veel zin in hopelijk bevalt het me goed.

Groejes Sandra.

• Sophie

Joepie, eindelijk maar toch, ik ga aanstaande maandag beginnen met de verkorte opleiding in Utrecht, 8 maanden dus. Ma, di en do naar school van 9 tot 15 uur en dan afwisselend stage en school. Ik heb wel een dochter van 1jaar, maar daar ben ik druk opvang voor aan het regelen. Ik ga via Particura werken, die zitten in Purmerend. Wat hier gezegd wordt over het afwijzen van kandidaten vind ik ook. 'k Had ook informatie ingewonnen bij de opleiding in Amsterdam, maar die lieten na 3 weken pas wat van zich horen en stuurden toen ook nog een standaard email waar geen enkele vraag in werd beantwoord. Nou, hun pech dan, kennelijk hebben ze genoeg kandidaten? Ze mogen nu in ieder geval niet klagen over aanbod tekort, want ik ben zelf moeder (28), heb 5 jaar werkervaring en een HBO-V propedeuse. Het leek me niet dat ik een ongeschikte kandidaat was. Maar ik ga lekker beginnen volgende week en das harstikke mooi!

(je kunt me boeken over 8 maanden LOL)

Sophie

• marlot

Hoi Sandra,

Ook ik zit er wel eens aan te denken om kraamverzorgende te worden, maar kan niet voldoende info vinden.

Nu las ik dat jij de opleiding in Eindhoven gaat volgen en ik zou daar graag meer info van willen hebben.

Ik woon zelf namelijk in Eindhoven.

Zou je mij wat meer willen vertellen over de voorwaarden, start datum e.d. en hoe gaat het er allemaal uitzien als je stage moet gaan lopen, of echt aan het werken gaat? (werktijden, aantal dagen enz.)

Mijn email adres is: c.wouters1@chello.nl

Alvast bedankt, groetjes Charlotte

• Frederieke

De duur van de verkorte opleiding is onder andere afhankelijk van de behaalde diploma's en ervaring in de zorg. Dit kan bijvoorbeeld dan 18, 12, 9 of 6 maanden zijn.

Groetjes van Frederieke

• Frederieke

Als je meer informatie over het beroep kraamverzorgende wil lezen, kijk dan eens op mijn homepage:

http://go.to/kraampagina

Groetjes Frederieke

• sindy

hoi sandra,

heb jij wel een diploma van de mavo of zo .

ik kom met geen enkele manier op het eindhovense roc of thuiszorg of kraamburo

ik heb nml maar 3 jaar mavo gahd en nergens een diploma van ,

toch wil ik heeeeel graag die opleiding doen waar jij het over hebt .

advies voor mij????????????

groetjes sindy