Ik wil graag de verkorte opleiding kraamzorg doen, maar weet niet of dit goed te
combineren is met huishouden. Wie kan mij daar meer over vertellen en heeft
goede tips voor oppas?
Hoi Corinna, ik heb er ook gesolliciteerd, maar ik blijf twijfelen of het wel te doen is.
Het ene moment ben ik dolenthousiast en denk ik ; ja ik kan het, en dan ga ik weer twijfelen of het niet te zwaar is, of mijn kinderen er niet onder zullen lijden enzovoort.
Eind van de week krijg ik bericht of ik ben aangenomen, wie weet is al mijn gepieker dan voor niets, en is de keuze niet op mij gevallen.
Heb jij ook een sollicitatie lopen??
hallo Lautje,
ik heb eigenlijk precies dezelfde gedachte, maar denk : als ik het nu niet doe, doe
ik het misschien nooit meer. Mijn kinderen zijn bijna 10 en 12 jaar en hebben ook
een stem gehad in het geheel. Verder heb ik goede oppas in de familiekring ge-
vonden. Momenteel lopen er 2 sollicitaties, maar van 1 weet ik dat er zoveel sollicitaties waren, dat er weinig kans is. Ze kunnen er maar 8 plaatsen, i.v.m. de kosten.Van de andere weet ik niets.Wil je terug mailen, of je aangenomen bent of niet?
Groeten, Corina
Hoi Corina, ik ben aangenomen…..echt te gek.
Ik ben hartstikke blij, werk nu in de thuiszorg, en dat is erg eentonig.
juist de afwisseling trekt me aan, verschilende werktijden en steeds andere gezinnen.
Hopelijk heb jij ook goed nieuws.
Als dit nu niet gelukt was, of ik had het niet aangedurfd was ik toch weer blijven solliciteren. Dus het wordt een druk jaar, maar ik denk maar zo, het is allemaal investreing in de toekomst. Mijn kinderen gaan na de zomervakantie naar het voortgezet onderwijs, dus oppas zoeken hoef ik niet. Als ze een stuk kleiner waren geweest had ik het ook zeker niet gedaan.
Ik hoor wel van je, L
hallo lautje,
gefeliciteerd, je bent verder dan ik. ik heb van 1 kraambureau bericht gekregen, maar ben niet aangenomen. van de tweede heb ik nog geen bericht. ik vind het jammer, maar lig er niet wakker van. ik hoop dat het goed zal gaan tijdens je opleiding en je stage. hoe lang duurt de opleiding bij jullie? wil je mij op de hoogte houden van het wel en wee, zodat ik een beetje idee krijg hoe het is om te werken, leren en huishouding? je kunt me mailen op mijn e-mail-adres: stekjes@hotmail.com
groeten van corina.
Hallo,
het spijt me wel, maar volgens mij is het wel duidelijk waar dat tekort ‘vandaan’ komt en waarom het niet opgelost wordt: de kraamburos/instanties maken het zichzelf veel te moeilijk. Neehoor, natuurlijk wil ik niet dat jan en alleman met een vleugje cursus aan mijn baby (niet dat ik die meer heb) gaat sleutelen, maar gaat de ‘selectiviteit’ niet erg ver?
Ik was 27 toen ik beviel van mijn j/m tweeling (ben nou 30), de 1e kraamverzorgster die zich bij ons aandiende toen we uit het ziekenhuis kwamen was een ongetwijfeld leuk ‘kind’ maar precies, ze mocht blij zijn als ze 21 was en nu maakt leeftijd an sich niets uit, maar juist dat gebrek aan ervaring nekte haar. Wij waren nog niet gewend aan het papa en mama zijn, de kinderen bleken huilbabies, kortom het lieve ding heeft zich zelf aan het eind van die 1e dag huilend ziek gemeld. De dag erop meldde zich een struise Surinaamse van rond de 40 die zich werkelijk door vier jaren (?) opleiding heengebeten heeft en er ook nog eens geknipt voor was; de kalmte, zelfverzekerheid, gedegen kennis die ze had en uitstraalde sloegen meteen aan. Ik wil hier niet ‘pleiten’ voor leeftijden, maar eerder voor ‘niet zo moeilijk doen’ als het om aannemen van mensen gaat en verder, omdat ik er nog niet zoveel van afweet, wellicht de mogelijkheden uitbreiden: als je kinderopvang nodig hebt om te studeren en dat krijg je niet, valt er ook weinig te studeren. Ook niks of veel minder verdienen is vaak geen optie.
Iedereen veel succes!
Hoi Natalia.
Ik geloof niet dat je enig idee hebt hoelang een ‘verkorte cursus’ duurt, want je hebt het over een vleugje cursus.
Ik kan je melden dat de cursus 2 jaar duurt, niet echt een vleugje toch??
Verder zijn bijna alle deelneemsters van de verkorte cursus boven de 30 jaar, hebben zelf een gezin en houden al jaren een huishouding draaiende.
We lopen in het begin mee met een gediplomeerde kraamverzorster.
En uit ervaring (ook van jou) weet ik dat de meeste nieuwbakken ouders liever een iets oudere kraamhulp hebben dan een hele jonge. Ik heb wel eens gehoord van een heel jong meisje dat de was verprutste, geen koffie kon zetten…echt erg lijkt me dat.
Dag Lautje/zeeuws meisje,
begrijp me niet (nog een keer) verkeerd, maar een vleugje cursus moet je niet zo superletterlijk opvatten en verder ‘dient’ dat niet afzonderlijk bekeken te worden, maar in de gehele zin of context. Dan ziet het er toch anders uit - en ik bedoel al helemaal niet dat er iemand met nagenoeg niks in zijn/haar mars rondloopt die toch aan kindertjes zit. Hopelijk is het misverstand nu de wereld uit?
Mijn tweeling is na de geboorte nog een week (dinsdags geboren, maandag naar huis) gebleven, mijzelf incl. vanwege de keizersnee. Na thuiskomst nog (even denken…..) vijf dagen kraamhulp gehad, waarvan 1 dag dus helaas een missertje - wat mij betreft had het wel langer gemogen!
Nog een dingetje: in principe heb ik absoluut niets tegen jonge kraamverzorgsters, het ligt gewoon aan de mens - onze 1e, jonge kraamverzorgster stond voor deze klus nog niet stevig genoeg in haar schoenen. Dat was alles.
groeten, nat.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?