vragen kraamzorg Spijkenisse

  • hester

    Hoi. ik heb even een vraagje

    ik zou graag mijn carriere om willen gooien van kapster naar kraamverzorgster,

    ik ben dus opzoek naar een plek in de omgeving Spijkenisse die mij hiertoe wil opleiden

    met eventueel een werk/leer project.

    Ook zou ik graag willen weten of ik die opleiding zelf moet betalen of dat dat wordt gedaan door een werkplek.

    en wat je ongeveer verdient bij deze baan?

    Wat voor werkrooster normaal is een een normale week of evt maand?

    kan iemand mij hier antwoord op geven

    alvast bedankt

    groetjes hester

  • Manon

    Hallo Hester. Ik woon in Spijkenisse en heb in 2009 in 9 maanden via een BBL-traject mijn diploma voor kraamverzorgende gehaald. Dit via mijn werkgever Kraamzorg De Eilanden. Zij hebben de opleiding betaald en per maand kreeg ik een leerlingsalaris. Mijn uurloon nu is 13 euro nog wat. Helaas is er nu in sept. weer een groep BBL klaar en voorlopig starten ze geen nieuwe meer.

    In Spijkenisse en omstreken zijn ook Kraamcentrum DAT, Careyn en volgens mij ook De Waarden actief. Dus je zou het eventueel daar kunnen proberen.

    Wat werkrooster betreft hangt het af van wat voor contract je hebt. Bijv. fulltime- 8 dagen werken, 3 a 4 dagen vrij. 75% contract-8 dagen werken, op de korte dagen een tweede gezin of op wacht tot 18.00, na de 8 dagen 6 dagen vrij. 62,5% contract- 8 dagen werken, op de korte dagen in een gezin, vrij naar huis, na de 8 dagen 6 dagen vrij. De kleinere contracten weet ik niet.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het is een leuk beroep, maar romantiseer het niet te veel. Er komt veel huishoudelijke werk bij kijken. En je werkt weekeinden en feestdagen ook.

    Groetjes