als kraamverzorgster werken in ziekenhuis

  • Sandy37

    Hoi allemaal,

    Binnenkort ga ik starten met de opleiding tot kraamverzorgster. Nu zag ik bij ons in het ziekenhuis dat er ook kraamverzorgsters werken.

    Dit lijkt mij naar mijn studie ook erg leuk om te gaan doen. Is er misschien iemand van jullie die als kraamverzorgster in het ziekenhuis werkt, of stage loopt, en zo ja, wat vinden jullie ervan en wat zijn zoal jullie taken in het ziekenhuis. Of misschien is er iemand die ervaring heeft met het werken bij gezinnen thuis en met het werken in een ziekenhuis. Wat vinden jullie leuker om te doen?

    Alvast bedankt.

    Groeten Sandy

  • Chantal

    Hoi Sandy,

    Voor zover ik weet werken er in ziekenhuizen alleen kraamverpleegsters en geen kraamverzorgsters meer (helaas!)

    Als je dus in het ziekenhuis wil gaan werken, moet je na je opleiding nog een opleiding tot verpleegkundige gaan doen. Ik heb ook de opleiding tot kraamverzorgster gedaan (MDGO lang VZ) en heb toen alle ziekenhuizen in de regio aangeschreven, maar helaas. Toen heb ik een paar maanden in de thuiszorg gewerkt, maar dat was niks voor mij. De lange dagen, vaak 8 dagen achter elkaar werken, veel huishoudelijk werk en weinig moeder & kind, niet weten wanneer je weer moet werken en waar je terecht komt en midden in de nacht je bed uit gebeld kunnen worden voor een bevalling…, nee niet mijn ding.

    Ik hoop nog steeds dat ze het ooit weer in gaan voeren, want dan ben ik de eerste die gaat solliciteren! ;-)

    Groetjes,

    Chantal

  • Cis

    Het komt nog steeds voor hoor dat er kraamverzorgsters in het ziekenhuis werken! Ligt aan het ziekenhuis, gewoon ff informeren!

    Groetjes Francis

  • kletskous_sas@msn.com

    in woerden is een ziekenhuis waar dit dus wel weer gebeurd…

    http://www.nedzorg.nl/?cid=38&cat_id=-1&nid=40

    daar staat wat e.e.a. op!!!

    succes…

  • JOLANDA VAN T SANT

    IK WIL DE OPLEIDING KRAAMVERZORGENDE GAAN DOEN.

    MAAR ALS IK ME DIPLOMA HEB EN DAN GRAAG IN HET ZIEKENHUIS WERKEN.

    IS DAT MOGELIJK.

    IK WEET DAT ER VERPLEEGKUNDIGEN LOPEN MAAR DIE OPLEIDING IS ME TE HOOG.

    IK WIL OOK NIET GRAAG BIJ MENSEN THUIS WERKEN MAAR

    WEL IN EEN ZIEKENHUIS.

    IK HOOR GRAAG VAN U.

    GR JOLANDA.

  • mooievrouw

    in hoofdletters tikken word gezien als schreeuwen, weet je dat?

    En nee, als je een diploma hebt gehaald voor kraamverzorgende kan je niet in een ziekenhuis werken.

    Wat wel kan is in een kraamhotel werken als kraamverzorgende.

    succes verder

  • Cis

    In sommige ziekenhuizen kun je wel werken als kraamverzorgende…

  • Henny

    Wie zegt dat je niet als Kraamverzorgster kan werken in het ziekenhuis? Ik werk al 18 jaar als kraamverzorgster in het ziekenhuis, ik heb eerst 6 jaar in de thuiszorg gewerkt en nu dus alweer 18 jaar in het ziekenhuis,ik weet niet waar je vandaagn komt maar hier in regio Rotterdam werken veel kraamverzorgsters in ziekenhuizen.

  • danielle jansen

    beste Henny,

    ik begrijp dat jij in het sfg werkt! Lijkt mij erg leuk om daar ook als kraamverzorgster aan de slag te gaan.

    Is er op dit moment wel vraag naar op de afdeling, of moet je gewoon een open sollicitatiebrief schrijven naar het ziekenhuis? Nemen ze nog wel geregeld nieuwe mensen aan? Ik ben jaren kraamverzorgster geweest, ben uiteindelijk in de kinderopvang terecht gekomen, maar de kraamzorg blijft altijd kriebelen. Ik zou graag weer de kraamzorg gaan doen en zelfs bereid om weer wat studie op te pakken (mijn eigen kinderen zijn nu ook weer wat ouder zodat dit ook makkelijker gaat). Ik hoor graag van jou! Ik zou zo willen beginnen zo enthousiast ben ik inmiddels!

  • henny

    Beste Danielle, sorry ik zit momenteel in de nacht en ik zie nu pas je berichtje, stuur me je emailadres dan kan ik je mailen, groeten Henny mijn emailadres is hennyverduin@live.nl