mannen in de kraamzorg

  • Laurens

    Hallo,

    Ik start de opleiding tot kraamverzorgende dit jaar in November.

    Als man ben ik een unicum en nu vroeg ik mij af of dit regio gebonden is of landelijk.

    Graag zou ik dan ook in contact ( via email ofzo) komen met ander mannen om te horen waar hun tegen aan liepen of juist wat makkelijker ging.

    ik hoor graag van jullie

    laurens

  • Marion

    Is inderdaad iets wat we niet vaak tegekomen in de kraamzorg.

    Toen ik net was begonnen in de kraam, was er zegge en schrijven 1 man in de thuiskraamzorg werkzaam, ik hoorde een klein half jaar later dat die had besloten om toch in een kraamkliniek of afdeling te gaan werken omdat hij tegen bepaalde problemen opliep.

    Zoals bij buitenlandse mensen dat de vrouw niet op 1 kamer met een vreemde man mag zijn, laat staan de controles kunnen uitvoeren.

    Ik wens je heel veel succes, en welkom in de kraamwerled.

    groetjes Marion

  • bianca

    ik wil alleen maar even komen zeggen dat ik het waanzinnig goed en dapper van je vind dat je in de kraamzorg wilt gaan werken!! super!!

    ik ken geen mannen die in de kraam werken; ja in het ziekenhuis, maar dat is weer iets anders.

    veel succes!! en ik hoop dat er nog vele zullen volgen!!

    groetjes!!

  • aureé

    Vroeger had je in Amstelveen e.o een man die kraamzorg verleende

    Rein(hart) of zo.

    Ik hoorde altijd hele goede berichten over hem, mensen liepen weg met hem. maar waar ie in ene gebleven is geen idee?!

    Zou eens zoeken op hyves, wie weet?

  • dreamdancer

    Hoi laurence,

    Geweldig dat je de opleiding gaat beginnen.

    Of je als man ook bij sommige moslimsvrouwen mag kramen, daar zet ik mijn vraagtekens bij? ( dit omdat ik een dame les heb gegeven die moslim was. zij mocht ook geen mannelijke arts van haar man) Ik denk dat het fantastisch zou zijn om meer mannen in dit beroep te krijgen.

    Ga je net als ik toevallig 11-11 op het ROC in Amsterdam beginnen? Groet van sylvia

  • laurens

    Sylvia ,

    Ja ik begin ook op 11 -11. dan zien we elkaar daar wel denk ik dan.

    Nou volgens mij zijn er weinig (geen) mannen ( of ze lezen dit prikbord niet). dat wordt eenzaam voor mij….

    Ik heb het van te voren ook aan verschillende (moslims) gevraagd en die hadden er dan weer geen bezwaar tegen dat ik een man was ( als ik bij hun zou komen ).

    zo zie je maar weer hoeveel verschil er in zit…

    we zien het wel….

    Ps : bedankt voor de positieve berichtjes

  • lotte

    Zelf werk ik in de het noorden van het land en ik ken daar geen mannelijke kraamverzorgsters! Succes met je opleiding en leuk dat je als man dit vak wil gaan uitoefenen.

  • sylvia uit Limburg

    Hoi Laurens

    Wat ontzettend goed van je dat je de opleiding gaat volgen. Ik volg de opleiding sinds april van dit jaar. Het is echt leuk. Ik wens je ontzettend veel succes toe.Moesten meer mannen gaan doen vind ik.

    Groetjes Sylvia uit Limburg

  • sylvia uit Limburg

    Hoi Laurens

    Wat ontzettend goed van je dat je de opleiding gaat volgen, moesten meer mannen doen. Ik volg zelf ook de opleiding vanaf april van dit jaar en hoop volgend jaar mijn diploma op zak te hebben.

    Ontzettend vee succes.

    Groetjes Sylvia uit Limburg

  • Laurens

    Allemaal bedankt voor de berichtjes.

    Ik ga dus nu officieel beginnen met de opleiding en na 18 maanden hoor ik er bij.