CAO-kraamzorg

  • René

    L.S.,

    Mijn vrouw wil graag kraamverzorgende worden. Zij heeft daarvoor de benodigde papieren, en inmiddels via sollicitaties een baan aangeboden gekregen. We willen echter, voor zij daadwerkelijk overstapt naar de kraamzorg, de financiele kant van het verhaal nakijken. Weet iemand waar ik informatie over, of nog liever de complete CAO voor de kraamzorg kan opvragen?

    Bij voorbaat dank,

    René

  • maike

    je valt gewoon onder cao thuiszorg als je in de kraam werkt.

  • stefan mercks

    Goedemiddag,

    Mijn vriendin werkt momenteel in de kraamzorg. Ook een aantal van haar vriendinnen werken in de kraamzorg.

    Mijn advies: Ga niet de kraamzorg in !!!!!

    Motivatie:

    Kraamzorg is hardstikke leuk voor vrouwen en de gezinnen zijn meestal prachtig, maaar….

    ze houden zich op kantoor niet aan de afspraken. De periode dat ze in de wacht zitten zijn zeer lang en vermoeiend. Je moet in 8 dagen 60 uur draaien, maar 1 dag (meestal de eerste) maar een paar uur draaien heeft tot gevolg dat je de andere dagen ontzettend lange dagen moet draaien.

    Je hebt recht op 21 vrije weekenden , maar die zijn niet verdeeld, dus stapelen ze op tot het einde van het jaar (als de baby-boom voorbij is) en dan krijgt ze heel veel weekenden vrij…. soms proberen ze onder de 21 weekenden uit te komen.

    Het salaris is 2919,- BRUTO, voor lichamelijk zeer zwaar werk.

    En zo nog tal van voorbeelden. Ook prive heeft het er onder te leiden omdat ze TE moe thuiskomen en vele weekenden moeten werken en je niets meer met zijn 2en kan doen.

    1 voorbeeld wat ik nog kan geven is dat ze voor een bruiloft speciaal op zaterdag een verlofdag moest inleveren (niet dat ze een vrij weekend inplannen). Je denkt dan OK, een vrije dag en een bruiloft…. je drinkt een biertje en een wijntje en je komt om 0.00 h thuis…..

    staan ze op de voicemail dat ze in de wacht zit vanaf 0.00 h. Hoezo je verlofdag duurt niet tot 8.00 h s'morgens ???? en als ze er s'nachts over belt wordt er verontwaardigt gereageerd dat ze daarvoor niet moet bellen en dat als ze 2 uur geslapen heeft de alcohol wel uit haar lichaam is en ze weer kan werken en autorijden…..

    Wil je nog meer voorbeelden om het uit je hoofd te praten ?? Bel maar…. de gezinnen zijn leuk, de baby's zijn leuk, maar de organisatie en jij als mens daarin, dat bestaat niet….

    Met vriendelijke groet,

    Stefan Mercks

    040-2999078

  • Frederieke

    Weekenden werken hoort er nu eenmaal bij als je werkt in de verzorging of verpleging. En zeker is het hard werken in de kraamzorg maar bijvoorbeeld ook in een ziekenhuis (ook wat betreft salaris hoor).

    Jammer dat jullie zelf zulke slechte ervaringen hebben maar dit geldt zeker niet voor elke kraamverzorgende!

    Groetjes van Frederieke